• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

دبیر شورای راهبری ارزیابی جایزه ملی کیفیت :‌ فرهنگ کیفی نگری و جلب رضایت مشتری از عوامل ارتقاء موفقیت سازمانی است

zareICTPRESS - دبیر شورای راهبری ارزیابی جایزه ملی کیفیت در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت گفت: فرهنگ کیفی نگری و جلب رضایت مشتری و مصرف کننده از طریق بکارگیری معیارهای مدل جایزه، بستر مناسبی برای ارتقاء دستیابی به موفقیت پایدار را فراهم کرده است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دراین مراسم که با حضور دکتر واعظی و معاونان وی و همچنین مدیران شرکتها و سازمان های تابعه، دکتر پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران و رئیس و اعضای محترم انجمن مدیریت کیفیت ایران، برگزارشد، دکتر محمدرضا زارع، گفت: خرسندیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTNQA) را در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی و روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار میکنیم.
وی به انقلاب در عرصه  ICT  اشاره کرد و ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات با شکستن انحصارها، ارتقای بهره وری، تسهیل ارتباطات کاهش فقر، اشاعه دانش، کاهش هزینه ها و با هزاران منافع ارزنده باعث ایجاد رفاه و آرامش در جوامع بشری شده است.
وی اظهارکرد:‌ در چنین شرایطی تنها جاری کردن فرهنگ کیفیت به معنای کامل آن، میتواند بقای سازمانها را در عرصه نفس گیر رقابت جهانی تعیین کند.
زارع اظهارکرد:‌سازمانی در عرصه کسب و کار موفق تر خواهد بود که ضمن در اختیار داشتن پشتوانه علمی و تخصصی لازم، نگرش کامل تر و عمیق تری به رعایت اصول و مبانی حفظ و صیانت از حقوق مشتریان از طریق ایجاد حداکثر کیفیت ممکن را داشته ابشد.
وی تصریح کرد: از آنجا که بزرگترین حق مشتری، کیفیت است، نخستین و مهم ترین گام در جاده سرآمدی کیفیت خواهد بود.
دبیر شورای راهبری ارزیابی جایزه ملی کیفیت خاطرنشان کرد : از سوی دیگر کیفیت را نمیتوان در چارچوب استانداردهای ناظر بر مرغوبیت محصول، محصور دانست بنابراین زمانی کیفیت جامع در یک محصول متجلی میشود که آن محصول حاصل فعالیت مدیران کیفیت مدار، سیستم ها و فرایندهای منظم و بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول باشد.
زارع ادامه داد: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTINQA) به استناد مصوبه یکصد و چهارمین جلسه شورای عالی استاندارد توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد اصلی نوآوری، یادگیری و بر مبنای رضایت مشتریان و با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی و استفاده از علم روز دنیا پایه گذاری و اجرا میشود.
وی خاطرنشان کرد:‌ در اجرای پنج دوره جایزه و استقبال مناسب سازمانهای مرتبط با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، دبیرخانه جایزه مطابق اطلاع رسانی های انجام گرفته فرآیند ثبت نام از متقاضیان را بلافاصله پس از مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه آغاز و به منظور آگاهی و اطلاع رسانی از اهداف برگزاری جایزه، سمینارهای تخصصی و کارگاههای آموزی را در دستور کار خود قرار داد.
وی تصریح کرد: نتیجه این اطلاع رسانی، موجب حضور سازمان ها و شرکتهای فعال در بخش ICT کشور در فرآیند پنجمین دوره جایزه شد که این روند نشان دهنده آن است که مقوله کیفیت و پرداختن به آن توسط فعالان بخش خصوصی و دولتی حوزه ICT کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و فرهنگ کیفی نگری و جلب رضایت مشتری و مصرف کننده از طریق بکارگیری معیارهای مدل جایزه بستر مناسبی را برای ارتقاء سطح سازمان ها و دستیابی به موفقیت پایدار فراهم آورده است.
زارع اظهارکرد: ایجاد فضای یادگیری میان سازمانهای متقاضی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، توانست منطقی را به دبیرخانه جایزه منتقل کند که براساس آن منطق، در فضای دولت الکترونیک، پورتال جایزه به دو زبان فارسی و انگلیسی شکل گیرد.
دبیر شورای راهبری ارزیابی جایزه  ملی کیفیت تصریح کرد:‌ از جمله نکات راهبردی و قابل توجه که براساس برنامه ریزی منسجم در حال تحقق است. برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه و بین الملل و تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب اجرای این جایزه است تا ضمن ایفای نقش محوری برای کشور اسلامی عزیزمان زمینه ایجاد یادگیری متقابل فراهم شود.

شماره خبر: 27534
تاریخ: یکشنبه 9 اسفند 1394  2:28 PM

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط