آرشیو اخبار

 سامانه‌ الكترونيكي ارتباط مردم و دولت

سامانه‌ الكترونيكي ارتباط مردم و دولت

ICTPRESS - رييس مركز رسيدگي به شكايات نهاد رياست جمهوري گفت: هدف نهايي سامانه مشاركت مردمي در مديريت اجرايي كشور به مفهوم كابينه 70 ميليوني است و خوشحاليم كه عزيزان‌مان در پست از اين موضوع استقبال كردند ...

و اميدواريم با گسترش بال‌هاي سامانه، از طريق پست بتوانيم مردم را در رساندن پيام‌هايشان راحت‌تر كنيم.
به گزارش خبرنگار: ICTPRESS غرقي، رييس مركز رسيدگي به شكايات نهاد رياست جمهوري با تقدير از شركت پست به دليل همكاري‌ها و هماهنگي‌هايي كه تا به حال با مركز ارتباطات مردمي رياست جمهوري داشته است، اظهار كرد: قطعا رسيدن پيام مردم به رييس جمهور مرهون زحمات عزيزان در پست است و اين امري بسيار مهم و قابل تقدير است زيرا در تعاملي كه مردم با رييس جمهور داشتند، عمده‌ترين تعامل به صورت نامه بود و اين نامه هم به دست شركت پست انجام مي‌شد.
وي افزود: شركت پست مدام در حال رشد و بالندگي و روزآمد كردن ماموريت‌هاي خود است و اين براي نظام جمهوري اسلامي كار ارزشمندي است كه دعا مي‌كنيم در اين راه موفق شوند.
او با بيان اينكه در نامه‌هاي ارسالي به رييس جمهور 4 درصد شكايت بوده و 96 درصد ديگر در واقع نشان‌دهنده علاقه مردم به رييس جمهور بوده است اظهار كرد: ما نظام جمع‌آوري ايده‌هاي مردمي را در درون همين ارتباط برقرار و راه‌اندازي كرديم و حرف رييس جمهور نيز اين است كه مردم در اداره قوه مجريه مشاركت داشته باشند و نظارت كنند و پيشنهادات خود را نيز ارائه دهند.
وي ادامه داد: پس ما بايد يك سامانه گسترده‌اي به پهناي كشور داشته باشيم كه مردم در هر كجا هستند، بتوانند به اين سامانه دسترسي داشته باشند كه البته اين سامانه بايد الكترونيكي باشد و ما بايد از كمك دستگاه‌هايي كه مي‌توانند به ما كمك كنند، استفاده كنيم و براي اين منظور نظام‌نامه‌اي نيز تصويب شد.
غرقي اظهار كرد: براي انعكاس مطالب مردم و پيگيري‌ها و نظارت بر انجام آن‌ها چهار لايه اجرايي داريم كه در سطح شهرستان‌ها و فرمانداري‌ها هستند كه لايه اجرايي اول، ميز رسيدگي به شكايات در فرمانداري‌هاي شهرستان است و لايه بعدي ادارات كل ارزيابي عملكرد در استانداري‌ها و سپس ادارات كل ارزيابي عملكرد در دستگاه‌ها و پس از آن موضوعات و مطالب به مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد رياست جمهوري داده مي‌شود و سامانه‌اي كه براي اين كار طراحي شده، سامانه‌ي الكترونيكي ارتباط مردم و دولت است كه مخفف آن "سامد" نام دارد.
وي افزود: اخيرا با مذاكراتي كه با مدير عامل شركت پست داشتيم، قرار شد در دفاتر پيشخوان ICT كه حدود 15 هزار پيشخوان هستند ما نيز در كنار آن عزيزان باشيم و بتوانيم از مطالبات مردم آگاهي يابيم و مردم درخواست‌هاي خود را از طريق پيامك، تلفن و يا نمابر ارسال كرده تا پس از ورود آن‌ها به سيستم رسيدگي به آن‌ها نيز انجام شود.

 


این خبر تابحال 4408 مرتبه مشاهده شده است.

شماره خبر:8210
تاریخ درج خبر:۱۳۸۹ هجدهم مهر
ساعت درج خبر:11:10:11
نظر خود را برای ما ارسال نمائید...
  • نام:
  • ایمیل:
  • وب سايت / وبلاگ:
  • نظر: