• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

عینک‌های آفتابی به عمر کارت‌های اعتباری پایان می‌دهند

1489648146ICTPRESS - عینک‌های آفتابی که روزگاری تنها برای محافظت از چشمان ما در برابر اشعه نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به چیزی فراتر از یک وسیله تزیینی یا بهداشتی تبدیل شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت‌ها اکنون به دنبال تغییر کاربری این وسایل هستند به طوری که به کاربران اجازه می‌دهند از این وسایل در ارتباط با تراکنش‌های بانکی استفاده کنند.

اگر قرار باشد تحول اساسی در ارتباط با کارت‌های اعتباری صورت بگیرد، بدون شک دو سازمان بزرگ ویزا و مسترکارت در پس زمینه این تحول قرار خواهند داشت. ویزا سازمانی است که در زمینه نقل و انتقال پول، امور مالی و پرداخت‌‌های بانکی به شکل گسترده‌ای در سراسر جهان به فعالیت اشتغال دارد، این شرکت در خلال برگزاری رویداد SXSW همگان را شگفت‌زده کرد. این شرکت برای اولین بار در جهان از عینک‌ آفتابی هوشمند خود رونمایی کرد. عینک هوشمندی که به کاربران اجازه خواهد داد فرآیند پرداخت‌های بانکی خود را از طریق این عینک‌های هوشمند مدیریت کنند.

سازوکار مورد استفاده در این عینک‌ها به این شکل است که یک تراشه ارتباط حوزه نزدیک (NFC ) درون دو دسته عینک تعبیه شده‌اند و به طور مستقیم با حساب کاربری ویزای مالک عینک در ارتباط هستند. در این رویکرد نوین مالک عینک به جای آن‌که مجبور باشد کارت اعتباری را برای خرید در پایانه‌های خرید کشیده و گذرواژه خود را به شکل دستی وارد کند تمامی این فرآیندها را تنها با یک اشاره انگشت انجام می‌دهد. رویکردی که تا به امروز در فیلم‌ها علمی و تخیلی شاهد آن بودیم.

کریس کرتین، مدیر ارشد بخش بازاریابی ویزا در این ارتباط گفته است: «ما به دنبال آن هستیم تا فناوری پرداخت و در کل تراکنش‌های مالی را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار مردم قرار دهیم. در این راه تا حد امکان باید موارد اضافی را باید حذف کنیم تا بتوانیم از گجت‌هایی همچون عینک آفتابی یا حتا یک انگشتر برای پرداخت‌ها استفاده کنیم.»

ویزا هنوز در ارتباط با عرضه تجاری این عینک‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نکرده است. بخش بازاریابی و ایده‌های این شرکت اکنون در حال ارزیابی و بررسی میزان علاقه‌مندی کاربران به این ابزار جالب توجه است. پس از بررسی سودآور بودن این محصول شرکت ویزا به دنبال سرمایه‌گذاری خواهد بود که روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و آن‌را به تولید انبوه برساند.

ویزا در شرایطی به دنبال ساخت چنین عینکی است که فناوری‌های پوشیدنی هنوز آن‌گونه که باید و شاید و درست همانند گوشی‌های هوشمند که نزدیک به یک دهه پیش موفق شدند همانند طوفانی سراسر این کره خاکی را زیر سلطه خود قرار دهند فراگیر نشده‌اند. به طور مثال چندی پیش شرکت Fitbit پس از آن‌که سودآوری‌اش از فناوری‌های پوشیدنی مطابق با استدلال‌ها و پیش‌بینی‌ها شکل نگرفت صد کارمند خود را اخراج کرد. تحلیل‌ها نشان می‌دهند هنوز هم بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها در ارتباط با این فناوری سردرگم هستند.

شماره خبر: 32426
تاریخ: پنجشنبه 26 اسفند 1395  

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط