به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سازمان حمل و نقل آمریکا نسبت به برنامهها و آموزشهای اداره فدرال هوانوردی این کشور مطمئن نیست، آنها معتقدند خیلی از خلبانهای آمریکایی کار با دستگاه بهصورت غیر خودکار را به خوبی فرا نگرفتند.
در گزارش حسابرسی که توسط آژانس منتشر شده برخی از حوادث اخیر از جمله حادثه جولای 2013 هواپیمای خطوط آسیانا 214 این گفته را بهخوبی تأیید میکند. اینگونه مثالها نشان میدهد خلبانهایی که عموما به سیستمهای خودکار تکیه دارند در مواقع اضطراری و شرایطی که باید به دستورات و کنترلهای دستی سوئیچ کنند امکان اشتباه کردنشان بیشتر است.
در این گزارش آمده: در بین کارشناسان این صنعت، استفاده مداوم از سیستمهای خودکار یکی از نگرانیهای رو به افزایش است. سوالی که برای آنها مطرح شده این است که آیا خلبانها برای پرواز در حالت دستی آموزشهای لازم را دیدند و آیا به اندازه کافی تجربه و مهارت در این زمینه دارند.
دات (DOT) اظهار داشت: پیشرفتهای فناوری باعث شده تا مهارتهای کنترل دستی کاهش پیدا کند. در اغلب مواقع خلبانها بیش از اندازه به تواناییهای خود اعتقاد دارند که این بسیار خطرناک است. به همین دلیل و به منظور حفظ ایمنی مسافران، آژانس از FAA درخواست کرده تا برنامههای بیشتری را برای آموزش و ارزیابی خلبانها انجام دهند. آنها همچنین معتقدند سطح استانداردهایی که خلبانها توسط آنها سنجیده میشوند باید بالاتر رود تا در مواقع اضطراری بدون کمک دستگاههای خودکار هواپیما را هدایت کنند.