۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردین

توسعه اکوسیستم گلکسی سامسونگ با تجربه اتصال آسان گوشی و لپ‌تاپ‌

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، تعداد دستگاه‌های دیجیتالی که اکثر کاربران هر روز از آن‌ها استفاده می‌‌کنند، هر سال بیشتر می‌شود و امروزه می‌توان تعداد زیادی از افرادی را مشاهده کرد که مجموعه‌ای شامل گوشی موبایل، ساعت هوشمند، هدفون، تبلت یا لپ‌تاپ را به همراه دارند و از قابلیت‌های آن بهره می‌برند.

زمانی که بخواهیم هر روز از دو یا چند دستگاه دیجیتال به شکل روزانه بهره ببریم، موضوع اتصال میان آنها نقشی حیاتی پیدا می‌کند. با وجود راهکارها و روش‌های اتصال راحت و آسان، می‌توان خیلی سریع‌تر از همیشه کارها را پیش برد و میزان بهره‌وری را چه در زمان کار، بازی یا سرگرمی و... افزایش داد.

 

 

بر این اساس، سامسونگ راهکارهای متنوعی را طراحی کرده تا کاربران دستگاه‌های مختلف گلکسی مثل گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و... بتوانند تجربه‌ای کم‌نظیر در زمان اتصال بین دستگاه‌ها داشته باشند. این راهکارها به کاربران کمک می‌کند تا ضمن ارتقای تجربه کاربری و افزایش بهره‌وری، خلاقیت خود را هم توسعه دهند. با عرضه هر دستگاه گلکسی جدید، سامسونگ در تلاش است تا دستاوردهای اکوسیستم گلکسی خود را با راهکارهای پیشرفته و کاربردی توسعه دهد. این موضوع پس از رونمایی و عرضه گوشی‌های گلکسی سری S23 و لپ‌تاپ‌های سری Book3 هم رخ داد و قابلیت‌های جدیدی برای اتصال سریع و پیوسته بین دستگاه‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است. 

در ادامه چهار راهکار اتصال سریع، آسان و پیوسته بین گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های گلکسی را معرفی کرده‌ایم.

 

 

Samsung Multi Control 

تجربه اتصال گلکسی برای طراحان و افراد حرفه‌ای که در حین کار همزمان از چندین دستگاه استفاده می‌کنند، جذاب است. کاربران با ویژگی Samsung Multi Control می‌توانند همزمان با جابجایی سریع و آسان بین دستگاه‌ها، محتوا را ایجاد، سازماندهی و ویرایش کنند. دو کاربرد این ویژگی عبارت‌اند از: 

  • سری گلکسی Book3 از Samsung Multi Control پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گوشی هوشمند و تبلت گلکسی خود را با استفاده از صفحه کلید و ترک پد سری Galaxy Book3 خود کنترل کنند.
  • با Samsung Multi Control، کاربران می توانند یادداشت‌های گلکسی S23 Ultra خود را در گلکسی  Book3 Ultra کپی و پیست (جای گذاری) کنند. کاربران همچنین می توانند با کشیدن و رها کردن عکس‌ها یا فایل‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر، در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

Samsung Multi Control به گوشی‌های به‌روزرسانی شده به رابط کاربری One UI 5.1، تبلت‌هایی با One UI 4.1 یا نسخه‌های بالاتر نیاز دارد.

 

 

Microsoft Phone Link

توسعه اتصال میان دستگا‌های اکوسیستم گلکسی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کاهش زمان صرف شده برای کارهایی مثل انتقال فایل‌ها و باز کردن وب‌سایت‌هایی که اخیراً با دستگاه دیگری از آن‌ها بازدید کرده‌اند، بدون وقفه به کار خود ادامه دهند. برای این منظور سامسونگ، همزمان با عرضه لپ‌تاپ‌های گلکسی Book3، سرویس جدید Microsoft Phone Link را هم معرفی کرد. این سرویس جدید امکان اتصال یکپارچه گوشی‌های تلفن همراه به کامپیوتر و لپ‌تاپ را فراهم می‌کند.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این سرویس جدید، Recent Websites است. این قابلیت امکان دسترسی به برنامه‌ها و صفحات وب را بین گوشی و کامپیوتر فراهم می‌کند. برای مثال شما می‌توانید قیمت یک پرواز را در گوشی هوشمند خود جست‌وجو کنید و سپس آن را با کامپیوتر شخصی خود رزرو کنید. همچنین این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تماس‌ها و پیام‌های صوتی را ارسال و دریافت کنند و حتی اپلیکیشن‌هایی که معمولا برای گوشی طراحی می‌شود را بر روی لپ‌تاپ خود باز کنند.

 

 

ویرایش سریع

یکی از دغدغه‌های عکاسان حرفه‌ای در هنگام کار با موبایل، سختی کار با فایل خام عکس‌های گرفته شده با هدف ویرایش و بازآرایی تازه است. اپلیکیشن  Expert RAWکه بصورت اختصاصی روی سری گلکسی سامسونگ عرضه شده امکان عکاسی به سبک DSLR و ویرایش آن در حالت RAW و JPEG را فراهم می‌کند، در نتیجه برای این کارها دیگر نیازی به دوربین‌های عکسبرداری حجیم DSLR ندارید.

پس از ثبت عکس‌ها و برای زمانی که قصد ویرایش تصاویر را دارید می‌توانید کار ادیت تصاویر را بر روی لپ‌تاپ گلکسی بوک خود انجام دهید. برای این کار کافیست گوشی را به لپ‌تاپ متصل کرده تا بلافاصله به عکس‌های برنامه Expert RAW دسترسی داشته باشید. پس از ویرایش عکس‌ها و برای اشتراک‌گذاری تصاویر ادیت شده می‌توانید از قابلیت Instant Hotspot بهره ببرید که تنها با یک کلیک، هات‌اسپات گوشی گلکسی‌تان را روشن می‌کند و اجازه اتصال به شبکه اینترنت را به شما می‌دهد.

 

Quick Share

قابلیت Quick Share گلکسی‌های سامسونگ در زمانی که قصد اشتراک‌گذاری فایلی را با یک یا چند کاربر دارید، به کمک شما می‌آید. مثلا زمانی که می‌خواهید ویدئوهای گوشی خود را با لپ‌تاپ گلکسی بوک‌‌تان به اشتراک بگذارید، کافیست بر روی آیکون Share کلیک کرده و لپ‌تاپ گلکسی بوک را از منوی Quick Share انتخاب کنید. پس از آن و در زمانی کوتاه فایل به دیگر دستگاه گلکسی‌تان منتقل می‌شود.

قابلیت Quick Share این امکان را به شما می‌دهد تا یک فایل و محتوا را همزمان با چند کاربر به اشتراک بگذارید. 

سری گلکسی S23 و سری گلکسی Book3 به قدرتمندترین ویژگی‌های اتصال سریع و پیوسته مجهز شده‌اند تا تجربه‌ای کم‌نظیر را برای کاربران خود خلق کنند.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75835