به گزارش ICTPRESS ، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: از ابتدا با طرح زوج و فرد موافق نبوديم و اعتقاد داشته و داريم که شماره پلاك خودرو ملاك و معيار درستی براي مجاز يا ممنوع بودن ورود و تردد خودروها به مناطقی از شهر نيست و در اين ميان، ميزان آلايندگي هر خودرو ميتواند معيار و ملاك مناسبي به اين منظور باشد.
وي با تأكيد بر اين كه علاوه بر خودروهاي آلاينده، موتورسيكلتهاي كاربراتوري نیز يكي از منابع اصلي آلودگي هوا محسوب ميشوند، اعلام كرد: متأسفانه استفاده از اين موتورسيكلتها كه به شدت آلاينده هستند، به همين شدت از طريق شبكههاي تلويزيونی تبليغ شده و به مردم توصيه ميشود تا با خريداري اين موتورسيكلتها با حداقل قيمت، حداكثر آلودگي را به هوای شهر تحميل نمايند و اين در شرايطي است كه موتورسيكلتهاي برقي و لزوم استفاده از آن به عنوان یک وسيله نقليه پاك، مهجور و مظلوم واقع شده است.
معاون شهردار تهران در بخش ديگري از صحبتهاي خود با اشاره به اين كه طرحي را به منظور ساماندهي آژانسهاي مسافربري و طرح ديگري را نیز جهت سامانبخشي به حمل و نقل بار و كالا در تهران تدوين كردهايم كه به زودي به شوراي محترم اسلامي شهر تهران تقديم ميکنیم، اظهار كرد: قانونگذار، آژانسهاي مسافربري را به عنوان يكي از مدلهاي حمل و نقل شهري منظور و پيشبيني نموده که آژانسها نيز از ساختاري مشابه ناوگان تاكسيراني برخوردار باشند.
مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه توجه بيشتر به مسائل رفاهي و معيشتي رانندگان آژانسها و حمایت از این عزیزان و نیز ايجاد نظم و انضباط در آژانسهاي مسافربري با همكاري اتحاديه مربوطه از اهداف اين طرح است، تصريح كرد: شناسنامهدار كردن خودروهاي آژانس و صدور كارت شناسايي براي رانندگان اين خودروها از طريق تأييد صلاحيتهاي فردي و فني راننده و خودرو از جمله ساز و كارهاي پيشبيني شده در طرح مذكور است.
وي در پايان با تأكيد بر پيشبيني حفظ و تقويت نظارت اتحاديه مربوطه بر مؤسسات اتومبيل كرايه در طرح ساماندهي آژانسهاي مسافربري، خاطرنشان كرد: بر اساس اين طرح، 1700 مؤسسه مجاز اتومبيل كرايه و بيش از 60 هزار رانندهاي كه در قالب اين مؤسسات فعاليت ميكنند، زير پوشش قرار گرفته و اين مدل حمل و نقلي بر مبناي حقوق متقابل راننده و مسافر بازتعريف ميشود.
توجه ویژه مدیریت شهری به آژانس های مسافربری
ICTPRESS - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که ساز و کارهای اجرایی ممنوعیت ورود و تردد خودروها در مناطقی از تهران موسوم به طرح محدوده کم انتشار آلایندگی در دست بررسی است، گفت: باید به نقطهای برسیم که کل شهر تهران به پهنهای که میزان انتشار آلایندهها در آن به کمترین مقدار ممکن کاهش پیدا کرده، تبدیل شود.