• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

معضلی به نام گارانتی شرکتی

ICTPRESS - شرکت های بزرگ، با معرفی توزیع کنندگان رسمی خود همراه با گارانتی معتبر ، به طور کامل و قابل پیگیری مسائل مرتبط به خدمات پس از فروش و گارانتی را در کشور در اختیار کاربران نهایی محصول قرار می دهند.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایسوس، در بازار IT کشور به ویژه صنف کامپیوتر، با توجه به شرایط کنونی، شرکتهای زیادی مشغول به فعالیت و کسب و کار هستند. شرکت های بزرگ و برندهای معتبر در بازار با توجه به سهم بازار و میزان فروش، به صورت رسمی و سیستماتیک اقدام به فروش و توزیع محصولات برند خود می کنند. در کنار فروش محصولات، طبق قوانین داخلی و بین المللی، خدمات پس از فروش و مقوله گارانتی نیز باید به طور یکپارچه، مانند همه کشورها بایستی به شایستگی انجام پذیرد.

شرکت های بزرگ، با معرفی توزیع کنندگان رسمی خود همراه با گارانتی معتبر ، به طور کامل و قابل پیگیری مسائل مرتبط به خدمات پس از فروش و گارانتی را در کشور در اختیار کاربران نهایی محصول قرار می دهند.

با توجه به مشکلات بازار IT، متاسفانه شرکت های سودجو گهگاه با وارادات محصولات از کشورهای دیگر به طور غیر رسمی و با ارائه گارانتی به اصطلاح شرکتی در بازار، مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کنند. بد نیست بدانید که از قوانین واردات محصولات، ارائه گارانتی رسمی کامل، مطابق با همه کشورهای جهان، جزء بایدهای صنعت کامپیوتر است و شرکت های بزرگ نیز، بحث پشتیبانی و پاسخگویی را به طور جدی با توزیع کنندگان رسمی پیگیری می کنند.

از مشکلات عمده گارانتی های شرکتی، عدم استناد به اصالت کالا، امکان فروش کالای دست دوم یا تعمیر شده (Refurbished) به عنوان کالای نو، عدم پشتیبانی گارانتی شرکتی توسط گارانتی های رسمی اعلام شده، در برخی موارد تفاوت فنی محصول با گارانتی اصلی نسبت محصولات با گارانتی متفرقه به دلیل تفاوت منطقه جغرافیایی و مدت زمان کمتر گارانتی محصول است.

از طرفی هم شرکتهای گارانتی کننده اصلی،در صورت ایجاد مشکل برای محصولی با گارانتی شرکتی، به هیچ عنوان سرویسی را به طور رسمی برای محصول با گارانتی شرکتی در نظر نخواهند گرفت.

در این بین ایسوس، به عنوان بزرگترین شرکت حاضر در بازار کامپیوتر کشور و داشتن بیشترین سهم بازار، به طور رسمی گارانتی های بخش قطعات را به شرح زیر اعلام می دارد:

برای سبد کالای گروه مادربرد و کارت گرافیک و درایوهای نوری، فقط گارانتی های حامی، سازگار، توسعه تجارت تابا، لایف سرویس و ماتریس معتبر است. برای سبد کالای نمایشگرهای ایسوس، فقط گارانتی های حامی و اسپیرو، برای سبد کالای شبکه، گارانتی آونگ، و برای محصولات سرور گارانتی پارس ارتباط افزار و رهنمون فناوری اطلاعات مورد تایید شرکت ایسوس است.

ایسوس برای سبد کالای مادربرد، کارت گرافیک، نمایشگر، محصولات شبکه و سرورها مدت زمان گارانتی حداقل سه ساله و برای درایو های نوری گارانتی 1 ساله درنظر گرفته است.

لازم به یادآوری است که دفتر ایسوس فقط گارانتی های ذکر شده را معتبر می داند و هیچگونه مسئولیتی را نسبت به محصولات با گارانتی شرکتی و متفرقه را نخواهد پذیرفت.

 

 

شماره خبر: 43560
تاریخ: یکشنبه 5 آبان 1398  

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط