• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

هوآوی جایگاه دوم بازار گوشی‌های هوشمند سال 2019 را از آن خود کرد

ICTPRESS - گزارش‌های منتشرشده از سه شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد هوآوی در سال ۲۰۱۹ میلادی، با افزایش میزان فروش در بازار گوشی‌های هوشمند، بالاتر از اپل و در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین‌ برندها قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سه شرکت تحقیقاتی فعال در زمینه رصد بازار گوشی‌های هوشمند، نتایج خود را در خصوص عملکرد برندهای مختلف در این بخش ارائه کرده‌اند. Counterpoint، Canalys و بالاخره SA) Strategy Analytics) سه مؤسسه معتبری هستند که هر سال نتایج عملکرد و میزان فروش برندهای مختلف را در بازار گوشی‌های هوشمند، تحلیل و منتشر می‌کنند.

 

نتایج منتشر شده از سوی این سه شرکت، تا حد زیادی با هم هم‌خوانی دارند. بر این اساس، هوآوی موفق شده در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالاتر از شرکت اپل و در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. لازم به ذکر است هوآوی در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز از لحاظ میزان فروش گوشی‌های هوشمند، بالاتر از اپل قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش Counterpoint، هوآوی در سال ۲۰۱۹ میلادی موفق شد ۲۳۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند. این میزان فروش، در مقایسه با آمار ۲۰۵.۳ میلیون دستگاه فروش در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش قابل توجهی داشته‌ است. با استناد به این گزارش، هوآوی ۱۶ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد. سال گذشته میلادی سهم هوآوی از بازار فروش گوشی‌های هوشمند، ۱۴ درصد بود. بر اساس گزارش Counterpoint، هوآوی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۶ میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

 

با استناد به گزارش Canalys، آمار فروش ۲۴۰.۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ میلادی برای هوآوی ثبت شده ‌است. تحلیلگران Canalys معتقدند بر پایه این آمار و ارقام، هوآوی ۱۷.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. میزان فروش هوآوی در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۰۶ میلیون دستگاه اعلام شده بود. در این گزارش هم هوآوی در جایگاه دوم و بالاتر از اپل است. بر اساس آمار و ارقام Canalys، هوآوی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی، ۵۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروش داشته است.

 

در آخر بر اساس گزارش منتشر شده از سوی  Strategy Analytics، هوآوی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۴۰.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است. این رقم در مقابل فروش ۲۰۵.۸ میلیون دستگاه از این برند در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار می‌گیرد. با این اوصاف، هوآوی ۱۷ درصد از سهم بازار را در سال ۲۰۱۹ میلادی به خود اختصاص داده است.

 

آنچه در سه گزارش یادشده خودنمایی می‌کند، کاهش مجموع میزان فروش در بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی، در مقایسه با سال پیش از آن است. Counterpoint به این نکته اشاره کرده که این اولین بار در بازار گوشی‌های هوشمند است که در دو سال متوالی، شاهد کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند هستیم.

بر اساس آمار منتشر شده عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار کاهش ۱.۱ درصدی داشته، در حالی که با در نظر گرفتن بازه سه ماهه پایانی، افزایش ۲.۹ درصدی میزان فروش در سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسیده است. بر اساس گزارش Counterpoint، در مجموع در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۸۶.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته که سهم هوآوی از این مجموع، رقم قابل توجه ۲۳۸.۵ میلیون دستگاه است.

این آمارها و رشد هوآوی، در شرایطی به دست آمده که حضور این برند در بازار آمریکا محدود شده است. در صورتی که این محدودیت وجود نداشت شاید وضعیت هوآوی بهتر از جایگاه کنونی بود.

شماره خبر: 44744
تاریخ: جمعه 25 بهمن 1398  

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط