• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

ایسوس برند محبوب و پرفروش مادربرد،کارت گرافیک و نمایشگر در ایران انتخاب شد

asusICTPRESS - در یک نشست خبری با حضور رسانه های فعال در زمینه رایانه و فناوری اطلاعات، با درنظر گرفتن آمار واردات، میزان فروش و سهم بازار شرکت های فعال در زمینه سخت افزار، ایسوس در بخش مادربرد، کارت گرافیک و نمایشگرهای تخصصی به عنوان برند پرفروش و محبوب در سال 1398 شناخته شد.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایسوس در ایران، در سال گذشته با توجه به مشکلات بازار IT، شرکت های معتبر دچار چالش هایی در زمینه واردات و توسعه کسب و کار شدند که در این بین بازار فروش قطعات سخت افزار در ایران، بیشترین تزلزل را شاهد بود.

عدم ثبات قیمت، مشخص نبودن وضعیت واردات و دسته بندی های عجیب در گروه های کالایی در زمینه واردات و ترخیص، این جو را متشنج تر می کرد. در کنار آن ترس مواجه شدن با تحریم برای شرکت های خارجی مستقر در کشور، دلیلی دیگر برای کوچ کردن یا محدود کردن شرکت های مطرح در حوزه های سخت افزار بوده است.

با این حال فقط یک شرکت در سال گذشته علاوه بر در نظر گرفتن مسائل جاری و پیدا کردن راه حل هایی خلاقانه در ایران بود که توانست به نسبت، رشد چشمگیرتری را در سهم بازار و تامین نیازهای سخت افزار بیابد. این شرکت را با نام ایسوس می شناسیم. غول سخت افزاری جهان، ایسوس با درنظر گرفتن همه جوانب، سال 2019 را به نوعی تکمیل کننده موفقیت های این برند در ایران بود که توانست علاوه بر تامین مستمر و به موقع، سهم بازار رقبای خود را به طور کامل پوشش دهد و حتی در کسب و کارهای جدید نیز به درصد فروش و تامین قابل قبولی دست یابد.

به گفته مدیران بخش توسعه بازار دفتر ایسوس، در سالی که گذشت ایسوس کماکان دنباله رو رهبری بازار در زمینه مادربرد، کارت گرافیک و درایوهای نوری بود که به نوعی بیشترین سهم بازار را در این محصولات مطابق 7 سال گذشته به خود اختصاص داد و سال 2019 را با رشدی چشمگیر به پایان رسانید. در کسب و کارهای جدید مانند ورود به بخش Enterprise، ایسوس توانست سهم بازار حدود 20 درصدی را نسبت به رقبایی قدرتمند نظیر HP نصیب خود سازد. دلیل این سهم بازار نیز، سرویس و خدمات رسمی سه ساله و قیمت تمام شده بسیار پایین تر و توزیع رسمی نسبت به رقبا بود.

ایسوس با گسترش خط تولید نمایشگرهای رده میانی توانست به نوعی علاوه بر تامین این محصول حیاتی را به شکل قابل قبولی مرتفع کند، بلکه توانست در زمینه نمایشگرهای تخصصی گیمینگ و مخصوص طراحی نیز چیزی حدود 60 درصد از سهم بازار را نیز به خود اختصاص دهد.

رسانه های مطرح فعال در حوزه IT نیز بنا به این رشد چشمگیر و عملکرد ایسوس در سال گذشته در یک کنفرانس خبری در تهران، سه نشان محبوب ترین و پرفروش ترین برند در حیطه مادربرد، کارت گرافیک و نمایشگرهای تخصصی را با حضور جمعی از اصحاب رسانه به ایسوس اهدا کردند.

 

 

 

 

 

مازیار اعتمادی مدیر بخش اجرایی مجله شبکه، با بیان مواردی عملکرد ایسوس را اینچنین بیان کرد: در سالی که گذشت، بازار کامپیوتر در کشور دچار تشنج بالایی بود، در بازه زمانی سال پیش تاکنون، بسیاری از برندهای سخت افزاری به طور رسمی از کشور رفتند و آنهایی که باقی ماندند، دچار مشکلاتی مثل وارادات و پخش کامل سبد کالایی خود در کشور شدند. ایسوس با توجه به این مسائل ذکر شده به طور رسمی و مستمر همزمان با سایر کشورها، محصولات خود را هم برای بررسی در رسانه ها و هم برای فروش در کشور موجود کرد. این جایزه با توجه به حجم فروش و محبوبیت مادربردهای این برند در کشور در سال گذشته به ایسوس تعلق گرفت.

علی صدرالدینی، سردبیر وبسایت کلیک، نیز در مورد عملکرد کارت گرافیک های ایسوس با تعریف از عملکرد این برند، نشان محبوب ترین و پرفروشترین برند کارت گرافیک را به ایسوس اهدا کرد و گفت: ایسوس در زمینه کارت گرافیک به طور مستمر و جزو اولین های بازار ایران است. کارت گرافیک های ایسوس در ایران دنباله رو ترند جهانی این برند است که با توجه به حجم بازار ایران و منطقه، ایسوس بیشترین سهم بازار را در کنار تنوع بالا در ایران به خود اختصاص داده است که این جایزه در سال 1398 به این برند تعلق می گیرد.

در پایان نیز حامد قاسمی نراقی مدیر روابط عمومی وبسایت گجت نیوز، نشان محبوب ترین برند نمایشگرهای تخصصی را به ایسوس اهدا کرد و اظهار داشت: در زمینه نمایشگر، با توجه به تحریم ها و شرایط کار شرکت های خارجی، کشور دچار مشکلات فراوانی در زمینه تولید و عرضه شد که این عمل منجر به ایجاد حبابی بسیار بزرگ در قیمت نمایشگرها در سال گذشته بود. برندهای خارجی مطرح به طور رسمی بازار بزرگ ایران را ترک گفتند و برخلاف سایرین ایسوس، با درنظر گرفتن شرایط بازار، به عنوان برندی مطرح و با کیفیت در زمینه تولید نمایشگر، در ایران خط تولید نمایشگرهای خود را توسعه داد. با توجه به وضعیت کشور و محبوبیت این برند در بازار، به ویژه بخش گیمینگ و نمایشگرهای مخصوص طراحی، این نشان به ایسوس تعلق می گیرد.

شماره خبر: 44864
تاریخ: دوشنبه 5 اسفند 1398  

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط