۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

توافق ايران و 7 کشور حوزه خليج‌فارس براي کاهش تداخلات موبايل

به گزارش ICTPRESS ، عليرضا درويشي اظهار داشت: اخيرا با دعوت اتحاديه بين‌المللي مخابرات (ITU) تفاهمنامه‌اي بين هفت کشور حوزه خليج‌فارس و ايران درخصوص کاهش تداخلات در باندهاي فرکانسي GSM و صوت FM به امضا رسيده است‌.
مدير سازمان‌هاي تخصصي بين‌المللي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: اميدواريم با اجراي اين پروتکل تداخلات مرزي در آينده به حداقل برسد‌.
وي ادامه داد: علاوه بر اين تفاهمنامه که ميان هشت کشور به امضا رسيده، تفاهمنامه ديگري نيز بين هفت کشور حوزه خليج‌فارس امضا شد‌.
درويشي افزود: در اين تفاهمنامه به دليل اينکه سه جزيره ايراني ابوموسي، تنب کوچک و تنب بزرگ، جزو لاينفک خاک ايران هستند به صورت جزيي و خاص در مورد آنها صحبت نشده و منطقي است که تمام مفاد اين تفاهمنامه در مورد اين سه جزيره نيز حکمفرماست‌.
مدير سازمان‌هاي تخصصي بين‌المللي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي يادآور شد: در اجراي اپراتورهاي تلفن‌همراه ايراني بايد به شکلي آنتن‌هاي خودرا براي پوشش اين سه جزيره نصب کنند که در اين جزاير پوشش کامل داشته باشند‌.
سال گذشته و در زماني که بيهوده‌گويي‌هاي برخي کشورهاي حوزه خليج‌فارس در مورد مالکيت جزاير سه‌گانه ايراني مطرح شده بود، اتفاق پيش‌آمده توسط يکي از اپراتورهاي تلفن‌همراه، خشم اذهان عمومي را برآشفت‌. يکي از اپراتورهاي تلفن‌همراه به دليل پوشش شبکه ضعيف در يکي از اين جزاير، اين جزيره را جزو خاک کشور امارات قلمداد کرد و براي واردشدندگان به اين جزيره ايراني، پيام رومينگ خوشامدگويي به کشور امارات را ارسال کرد‌.
در اين جزيره پوشش اپراتور ايراني بسيار ضعيف و از طرف مقابل پوشش شبکه اپراتور اماراتي بسيار قوي بود‌. پس از آن با تذکر سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اپراتورهاي تلفن‌همراه ملزم به ايجاد پوشش کامل در جزاير شدند‌‌.

نظرات : 0

ثبت نظر

39844