۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

هشدار وزیر ارتباطات به پلتفرم‌های متخلف داخلی

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه در عین حمایت، در مقابل هر سکو و پلتفرمی که حقوق مردم را نقض کند، کوتاه نمی‌آییم، تاکید کرد: خط قرمز ما خدشه‌دار شدن حقوق و اعتماد مردم است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، عیسی زارع‌پور امروز چهار‌شنبه ۲۴ آبان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تخلف و گرانفروشی روبیکا اظهار داشت: ما در وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی را از سکوهای داخلی داشته و داریم و به نحوی خودمان را وقف آنها کرده‌ایم و تمام امکانتمان را هم به کار می‌گیریم که این سکوها تقویت شوند.
وی افزود: اما این به این معنا نیست که کسی بخواهد خدای نکرده از این حمایت ها سوءاستفاده بکند و حقوق مردم را تضییع و اعتماد مردم را دچار خدشه کند. طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، باید ترافیک مصرفی سکوهای داخلی یک دوم ترافیک بین‌الملل باشد و ترافیک تمامی پیامرسان های اجتماعی داخلی هم باید یک سوم باشد.

زارع‌پور افزود: این مصوبه جاری و ساری است و اگر کسی نمی‌داند باید الان بداند. گزارش‌هایی درباره تخلف به ما رسیده بود که بررسی کردیم و این مسئله تایید شد. با توجه به اینکه باید مرکز ملی فضای مجازی درباره نحوه جبران این اتفاق نظر بدهد ما بسته پیشنهادی خودمان را به این مرکز دادیم تا در آنجا درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه هر سکوی داخلی که بخواهد حقوق مردم را نقض بکند با او برخورد می‌شود، تصریح کرد: حقوق و اعتماد مردم خط قرمز ماست، حالا هر شخص و هر جایی باشد. هر سکویی که بخواهد مصوبات کشور را اجرا نکند و حقوق مردم را نادیده بگیرد برایمان خارجی و داخلی ندارد و درباره حقوق مردم، همان نگاهی را که نسبت به خارجی داریم نسبت به داخلی هم خواهیم داشت.

نظرات : 0

ثبت نظر

84886