۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

ابر آروان از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد

ICTPRESS - ابرآروان گزارش کرده است این شرکت به دنبال ارائه مستندات فنی و حقوقی از لیست شرکت‌های تحریم شده توسط اتحادیه اروپا به دلیل نقشی که در فیلترینگ اینترنت ایران دارند، خارج شده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، ابرآروان در توئیتی اعلام کرده است در پی شکایت آروان کلاود و ارائه مستندات فنی و حقوقی به دیوان دادگستری اروپا، این شرکت از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد. آروان کلاود در توئیت خود نوشته است این شرکت از این تصمیم شورای اروپا استقبال می‌کند و به اقدامات حقوقی خود در محاکم و مراجع بین‌المللی ادامه خواهد داد.

در گزارش شورای اروپا که در تاریخ ۴ آوریل سال میلادی جاری برگزار شده است در مورد اقدامات محدودکننده علیه افراد، نهادها و ارگان‌های خاص با در نظر گرفتن وضعیت ایران نوشته شده مدخل ۱۱ که مربوط به ابر آروان (همچنین به نام ابر اروان، شرکت نویان ابر اروان، شرکت اروان، آروان‌کلود) می‌شود از فهرست محدودیت‌ها حذف می‌شود.

در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت مدیرعامل ابرآروان گفته بود این شرکت نقشی در محدودیت اینترنت ندارد و اتهاماتی که به آنها وارد شده اشتباه است. منشا این اتهامات گزارشی در سایت‌های آلمانی بود که نتیجه تحقیقات مشترک وب‌سایت آلمانی نتز‌پولیتیک (netzpolitik)، مرکز پژوهشی کورکتیو (Correctiv) و روزنامه تاتز (taz) در آلمان را منتشر کرد.

بعد از این تحریم‌ها دامنه بین‌المللی ابرآروان به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه این مجموعه از دسترس خارج شد و تنها یک روز پس از اعلام تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ابرآروان، دیتاسنتر این شرکت در هلند مسدود شد. دیتاسنتر مستقر در آمستردام با نام هرمان در سرویس ابرآروان شناخته می‌شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

91300