۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

طرح تحول آموزش رباتیک دانش آموزی به همت مجتمع فنی تهران

به گزارش ICTPRESS به نقل از دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران "شعبه ابن سینا" ، در این مرحله با بررسی کمبودهای موجود در آموزش رباتیک و تفاوت سطح این آموزشها در کشور به نسبت سطوح بین المللی اقدام به تهیه طرح درسهای نوین با نگاه به مدت زمان آموزش فوق برنامه در مدارس کرد و با به کارگیری تجربه های سه سال گذشته دوره های ویژه رباتیک دانش آموزی را در طرح تحول، آماده سازی و برای نمایندگان مجتمع فنی تهران در سراسر کشور ارسال کرد که در ماه خرداد و تیر تعداد 21 نماینده مجتمع فنی تهران علاقمندی خود را جهت برگزاری هماهنگ و استاندارد این دوره ها در سراسر کشور اعلام کردند.
در تهران هم شعبه ابن سینا، شعبه غرب و نمایندگی تهرانپارس مجتمع فنی تهران برای این طرح اعلام آمادگی کرده و دوره های طرح تحول در آنها آغاز شد که با استقبال بالای مدارس و اولیا روبرو شد.
گروه رباتیک مجتمع فنی تهران با استفاده از اساتید با تجربه خود و با ارتباط با بهترین شرکتهای نرم افزاری و سخت افزاری دوره های رباتیک دانش آموزی خود را در دو سطح دبستان و گروه ویژه راهنمایی و دبیرستان ارایه میکند و در این راستا خدماتی مانند تجهیز کارگاههای رباتیک مراکز زیر نظر کارشناسان مجرب، آموزش مربیان، تامین قطعات و مواد آموزشی مورد نیاز را به طور کامل برای علاقمندان به انجام میرساند.
دوره های آموزشی تدوین شده دوره هایی کاملا کارگاهی و آزمایشگاهی بوده که میتواند کمبود آموزشهای عملی و طراحی را در بخش رباتیک برای کودکان و نوجوانان به خوبی پوشش دهد و با تربیت نسلی خلاق و علاقمند به فرایندهای مهندسی گامی در جهت فردای بهتر کشور عزیزمان برداشته باشد.
کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 30 سال است آموزش های رباتیک دانش آموزی را در راس فرایندهای آموزشی خود قرار داده اند و این درحالی است که این آموزش ها در کشور ما کمتر از 10 سال سن دارد، مجتمع فنی تهران به عنوان نهادی پیشتاز در آموزش های نوین محلی امن برای خانواده ها و علاقمندان به آموزش های هدفمند رباتیک است.

 


دوره های تخصصی ربات های متحرک ( ویژه دانشجویان )
گروه رباتیک مجتمع فنی تهران بیش از سه سال است پیشتاز آموزش های تخصصی در بخش رباتهای متحرک است.
رباتهای متحرک آینده علم رباتیک است و بخشی جذاب برای بسیاری از علاقمندان است.
رباتهایی که در محیط حرکت میکنند، به جستجو میپردازند، به موانع برخورد نمیکنند و از سنسورهای مختلف و سیستم بینایی ربات بهره میبرند.
کاربردهای فراوانی هم دارند به اندازه بیشتر فعالیت های بشر امروز میتوان برای آنها کاربرد مطرح کرد.
گروه رباتیک مجتمع فنی تهران، با استفاده از اساتید دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مکاترونیک و تجربه انجام پروژههای صنعتی و شرکتی در مسابقات رباتیک ملی و بین المللی در دوره تخصصی آموزش ساخت و ناوبری رباتهای متحرک با هفت درس شامل درسهای: برنامه نویسی، مکاترونیک، هوش مصنوعی، ناوبری ربات متحرک، کنترل و مکانیسم ربات، طراحی سیستمهای تعبیه شده، مباحث ویژه در هوش مصنوعی به همراه انجام پروژههای آزمایشگاهی و عملی به خدمت مخاطبان ارایه میشود.
در این دوره ها هدف آشناسازی و پیاده سازی عملی تکنیک ها در طراحی بخش های مختلف نرم افزار و سخت افزار ربات های متحرک به ویژه ربات های چرخدار است که تکنیک های مطرح شده در این بخش راه گشا برای دیگر مدل های ربات های متحرک نیز است.
علاقمندان بعد از گذراندن این دوره ها میتوانند در مراکز آموزشی، تیم های تحقیقاتی و ... شروع به فعالیت در بخش ساخت ربات هایی متحرک کنند. این دوره ها از پایه این آموزش ها را به مخاطبان ارایه و در قالب اجرای پروژه های مختلف موجب توانمندسازی آنها میشود.

 


دورهای تخصصی سیستم های هوشمند ( ویژه دانشجویان )
گروه رباتیک مجتمع فنی تهران در پی درخواست علاقمندان از امسال دوره های آموزشی سیستم های هوشمند را نیز به عنوان شاخه ای مستقل به دوره های خود افزوده است.
در این دوره ها که سازمان های بسیاری نیز مخاطب آن هستند و در برخی سازمان ها و مجتمع فنی تهران شعبه ابن سینا به طور موفق برگزار شده است، درس هایی شامل: برنامه نویسی، سیستم های عامل، هوش مصنوعی، پایگاه های داده هوشند، داده کاوی، تحلیل و طراحی سیستمهای هوشمند، مباحث پیشرفته در سیستم های هوشمند به صورت آزمایشگاهی و پروژه محور ارایه میشود.
در این دوره مخاطبان با تکنیک های هوشمندسازی نرم افزارها جهت تحلیل هوشمند داده ها آشنا شده و نمونه هایی از این نرم افزارهای را پیاده سازی میکنند.
مخاطبان این دوره ها علاقمندان برنامه نویسی، هوش مصنوعی و مهندسی سیستم میباشند.
این دوره ها از پایه این آموزش ها را به مخاطبان ارایه میکند و در قالب اجرای پروژه های مختلف موجب توانمندسازی آنها میشود.
بسیاری از سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی از مخاطبان اصلی این دوره ها هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

81038