۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

حكيم جوادي رییس سازمان فناوری اطلاعات: دستاوردهای بزرگی از مرکز ماهر در راه است

به گزارش ICTPRESS ، علی حکیم‌جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سامانه تعاملی اطلاع رسانی ایمن مرکز ماهر با عضویت 320 نماینده در سطح کلیه دستگاه های اجرایی گفت: از زمان راه‌اندازی این مرکز تا کنون بیش از 30 هزار آدرس آلوده به بدافزار و بالغ بر 5 هزار و 446 بدافزار در آزمایشگاه تحلیل شناسایی شد و متعاقباً دستورالعمل‌ها و راهنمای پاک سازی این بدافزارها به حوزه های ذینفع ابلاغ شد.
وی ایجاد مرکز تخصصی واکنش به حوادث رایانه ای و مرتبط با بدافزار در محیط های صنعتی و ایجاد شبکه ارتباط امن و سریع مرکز ماهر  با 10 نقطه حساس در کشور را از دیگر اقدامات انجام شده ذیل مرکز ماهر عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در این مرکز همچنین گروه‌های رصد آسیب پذیری‌ها و پشتیبانی و مشاوره در زمینه نرم افزارهای کاربردی تحت وب و غیر وب ایجاد شد که این این گروه‌ها تهیه و توسعه مستمر بانک جامع بدافزارها و شناسایی و پیگیری در خصوص جرایم اینترنتی از قبیل فیشینگ را بر عهده داشتند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه به حضور بخش خصوصی در حوزه امنیت مجازی کشور را از دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: صدور 6 پروانه فعالیت برای بخش خصوص در زمینه مشاوره در نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات، صدور 8 پروانه فعالیت برای بخش خصوص در زمینه آموزش در نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در مرکز ماهر است.
حکیم‌جوادی گفت: مرکز ماهر نهادی نوپا محسوب می‌شود که هم اکنون با وجود درگیر بودن برای بسترسازی و ایجاد سازوکار لازم برای عمل در حوزه فضای مجازی کشور توانسته دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: این مرکز در آستانه بلوغ است و برنامه‌های کلان زیادی را در دستور کار دارد که با تداوم وضع موجود در سال‌های آتی شاهد اخبار بزرگی از دستاوردهای مرکز ماهر خواهیم بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

42088