۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

شاخص فرابورس حد نصاب 590 واحدی را ثبت کرد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز سهامداران در 17هزارو 527 نوبت ، 111.3میلیون سهم و اوراق را در بازارهای فرابورس در حالی  خرید و فروش کردند که شاخص فرابورس  با 1.17درصد رشد به 590.92 واحد رسید.
در این میان معامله 42.2میلیون حق تقدم سرمایه گذاری مسکن تهران به ارزش 15میلیارد ریال بیشترین  سهم را در این حجم معاملات  به خود اختصاص داد  و به دنبال آن مبادله 11.3میلیون ذوب آهن در رتبه بعدی قرار گرفت. در همین حال مرجان کار و فن آوا در میان سایر شرکت های فرابورسی از کمترین حجم معاملات برخوردار شدند.
برپایه این گزارش، در پی بازگشایی نماد معاملاتی فولاد صبا نور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی سالانه و محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، با رشد 27.3 درصدی و بیشترین افزایش قیمت روبرو شد و هر سهم  آن به نرخ 13هزارو 144ریال رسید .
پس از آن صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود ،فولاد آلیاژی یزد توسعه عمران کرمان وبیمه سامان ، در پله های بعدی قرارگرفتند. از سوی دیگر کمترین رشد قیمت به حق تقدم  سرمایه گذاری مسکن تهران تعلق گرفت.
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را نماد گواهی سپرده انصار، 106 هزارو 745 برگه ، مشارکت بوتان 95هزار و 710 برگه و اجاره مپنا 84هزارو 350برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ، به منظور آغاز معاملات ثانویه، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت. در عین حال نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام بانک انصار، پس از پرداخت سود علی الحساب ماهانه و همچنین شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و فولاد صبا نور ، معامله شد.
افزون بر این هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با همچنان افت قیمت داشت و بیشترین کاهش قیمت نصیب امتیاز تسهیلات مسکن آبان 89 بود  و با افت 5 درصدی هر برگه به نرخ 444 هزار و 858 ریال رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

47180