۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

مدیرکل دفترICT وزارت صنعت: وزیر ICT منتخب رزومه قابل قبولي داشته باشد

مسعود عطایی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS با بیان اینکه فردی که قرار است سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دست گیرد باید رزومه خوبی از خود به جای گذاشته باشد، اظهار داشت: در شرایط حاضر  حوزه IT  در کشور نیازمند توجه ویژه است وهر چقدر به مقوله IT اهمیت داده شود، توسعه اين صنعت و در پی آن توسعه فضای مجازی را در کشور شاهد خواهیم بود.
وی بابیان اینکه هم اکنون یکی از شاخص های مهم کشور های توسعه یافته میزان  استفاده از فناوری اطلاعات و امنیت آن در میان مردم است، افزود: یکی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه و همگانی کردن تجارت الکترونیک بوده است به گونه ای که چنانچه پهنای باند مناسب در اختیار افراد قرار گیرد بسیاری از کارهای روزمره آنها به صورت الکترونیکی انجام می شود.
 عطایی با اشاره به اینکه برهمین اساس برای تحقق این هدف تعاملات بسیار خوبی از سوی وزارت صنعت با وزارت ارتباطات انجام شد و اتفاق خوبی برای این حوزه به وقوع پیوست، اظهار داشت: این در حالیست که38 تا 40درصد تولید ناخالص کشور در زیر مجموعه بخش صنعت ومعدن جای می گیرد؛ این امر سبب شد تا نیازمند  زیر ساخت های خوب با امنیت قابل قبولی باشیم که طی سال های گذشته با تعاملات مناسب با وزارت ارتباطات و شخص مهندس حکیم جوادی توانستیم تجربه خوبی در این بخش کسب کنیم.
وی افزود: همکاری و تعامل آقايان مفتح و حکیم جوادی سبب شد تا شاهد ایجاد هم افزایی بین این دو وزارتخانه باشيم و پیاده سازی شبکه شباب ، کد رهگیری املاک و سایر خدمات دیگر در حوزه تجارت الکترونیک شاهدی بر این ادعاست.
وی گفت: مهندس حکیم جوادی در این راستا با حمایت و همکاری خود سبب شد تا خدمات الکترونیک در  وزارت صنعت،معدن وتجارت گسترش یابد.
وی  خاطر نشان کرد: آقایان مفتح وحکیم جوادی دو مدیر عالی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که امیدواریم کشور از این سرمایه های انسانی بتواند به خوبی استفاده کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

76908