۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

پیش‌بینی زیرساخت‌های حقوقی کارت هوشمند ملی

به گزارش ICTPRESS، علی حکیم جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور، در نشست امضای تفاهم نامه فرایند کارت هوشمند ملی در گیلان، به پیش‌بینی سه برنامه پنج ساله براي تبدیل ایران به ایرانی الکترونیکی و قابل دسترس بودن هر ایرانی در هر مکان و هر زمان و تعریف ١٤٠ پروژه در این مسیر اشاره و بر لزوم حرکت بر اساس سند تعریف شده در این مسیر تاکید کرد.
وی با تاکید بر زیرساخت‌های استان و بالا بودن ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه گفت: تقویت زیرساختهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات براي آماده شدن برای یک جهش اساسی ضروری است.
وی گفت: با استفاده از بخش خصوصی نگرانی بابت تامین منابع مالی و انسانی تا حد زیادی برطرف می‌شود و نگاه دولت نیز از تصدیگری به نگاه حاکمیتی تبدیل شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات، دولتها در آینده نقش واسطه را خواهند داشت و برای رسیدن به بهره‌وری کامل باید دولتها با تحویل تصدیگری به بخش خصوصی به عنوان واسط جهت رفع نیازهای مردم عمل کنند.
وی افزود: استانداردهای لازم برای استفاده از کارت هوشمند ملی تنظیم شده و از بابت زیرساختهای حقوقی نیز راهکارهای لازم اندیشیده شده است.
حکیم جوادی تاکید کرد: با استفاده از چابکی بخش خصوصی می توان زمان انجام این پروژه را تا حداقل ممکن کاهش داد.
دراین نشست هاشم‌نیا استاندار گیلان نیز با اشاره به نامشهود بودن تلاش‌ها در زمینه فناوری اطلاعات گفت: سالهاست که برای تقویت زیرساختها در بخشهای آب، برق، جاده سازی، راه آهن، بنادر و تولید مسکن سرمایه گذاری شده، ولی در بخش فناوری اطلاعات این کار اخیر بسیار پراهمیت است و می توان کاری که با اجرای این تفاهمنامه انجام می شود را از لحاظ اهمیت همسنگ تمام این فعالیتها دانست.
هاشم نیا اظهار کرد: مشکل سیستم بوروکراتیک هنگامی است که می خواهیم قانونی براي مقررات زدایی وضع کنیم، قوانین پیچیده موجب ایجاد فساد می شوند و باید کاری کرد که اجرای مقررات کم هزینه، جامع، قابل مدیریت و ساده باشد.
وی به مزایای کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: امضای الکترونیکی، ساده سازی، اعتماد و اطمینان در فرایند خدمات، بالا بردن سرعت و دقت در خدمات بانکی، خدمات سلامت و سایر بخشها از آثار به کارگیری کارت هوشمند ملی است.
هاشم نیا تاکید کرد: امکان تجمیع تمامی خدمات الکترونیکی قابل تصور در یک کارت وجود دارد و آثار این کار را مردم و نظام حس خواهند کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

35218