۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

بركت رمضان براي ICT ايراني

چندي است كه حوزه تخصصي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان مملو از خبرها و نظرهاي گوناگوني در خصوص انتخاب وزير شايسته براي حوزه ICT در دولت يازدهم يعني دولت تدبير و اميد است.
اكنون كه در آستانه ماه ميهماني خدا ماه مبارك رمضان قرار گرفته ايم شايسته است تا متوليان تصميم سازي و تصميم گيري كشورمان براي انتخاب فردي اصلح براي اين سمت و جايگاه فارغ از احساسات و برخوردهاي سليقه اي به انتخاب بر اساس تدبير و كار كارشناسي اقدام كنند.
اكنون حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان به شدت در مرز بي ثباتي قرار دارد اگر تدبيري عاجلانه براي آن نشود.
اين در حالي است كه با وجود شعارهاي بسيار زيادي كه داده مي شود اما به طور يقين اگر تفكر اجرايي مناسبي براي انتخاب وزيري شايسته نشود مي توان آينده اي مخدوش براي ارتباطات و فناوري اطلاعات متصور بود.
به اعتقاد برخي كارشناسان حوزه ICT كشورمان با تهديهاي جدي رو به روست كه صرفا نمي توان با شعار دل خوش كرد.
در حوزه هاي امنيت، خصوصي سازي، توليد بومي، كيفيت خدمات و زيرساخت هاي ارتباطاتي و مخابراتي، اينترنت، پهناي باند، ديتا سنترها، خدمات الكترونيكي و بسياري زيرشاخه هاي ديگر در اين حوزه چالش هاي كليدي وجود دارد.
بسياري از كارشناسان معتقدند فردي مي تواند در جايگاه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت يازدهم يعني دولت دكتر روحاني به ايران خدمت كند كه برنامه ريزي مناسب و مديريت لازم براي رفع چالش هاي رايج در اين حوزه داشته باشد.
برخي ديگر معتقدند كه بايد اين فرد آشنا به حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات باشد و كار كرده باشد تا بتواند با تسلط كامل بر موضوع به رفع مشكلات بپردازد.
بعضي ديگر از متخصصان و كارشناسان مي گويند اگر آناني كه بوده اند حرفي براي گفتن داشتند مي زدند.
برخي ديگر معتقدند كه برخي از مديران ارشد فعلي هستند كه مي توانند .
اما آنچه مسلم است بايد شخص منتخب براي وزارت ارتباطات قدرت اجرايي لازم را به همراه دانش مرتبط و نيز تجربه كافي دارا باشد تا ضمن تعامل لازم با بخش خصوصي، تدارك ديپلماسي ديجيتالي در سطح بين المللي را در برنامه خود قرار داده و با يكپارچه سازي تولي گري در اين حوزه به توسعه كمي و كيفي در شاخه هاي مختلف بپردازد.
با توكل بر خداوند متعال و به مباركي ماه ضيافت الهي "رمضان" به يمن و بركت حماسه ملت و آرزوي موفقيت دولت تدبير و اميد ، اداره وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به دست فردي شايسته سپرده خواهد شد كه مطالبات كارشناسان ، متخصصان و جامعه اطلاعاتي و رسانه ها را برآورده خواهد ساخت .

نظرات : 0

ثبت نظر

35085