۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي سه شنبه 18تيرماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: اسرار نظامی آمریکا و کره به دست هکرها افتاد
با گذشت زمان جزئیات بیشتری از حملات هکری اخیر به سرورهای سازمان‌های نظامی در آمریکا و کره جنوبی افشا شده است.
به نقل از آسوشیتدپرس، هکرها در ماه‌های اخیر به طور همزمان به دهها هزار رایانه در کشور کره جنوبی حمله کرده و ضمن سرقت اطلاعات گوناگون، محتویات هارد دیسک‌های آنها را پاکسازی کرده‌اند.
آنها اسرار نظامی ارتش آمریکا و کره جنوبی را نیز سرقت کرده‌اند و برای این کار از برنامه‌های مخرب نرم افزاری بهره گرفته‌اند. هویت این هکرها برای مقامات کره‌ای و آمریکایی نامشخص است، اما انگشت اتهام به سمت کره شمالی نشانه رفته است.
محققان شرکت امنیتی مک آفی می‌گویند بدافزاری که به این منظور طراحی شده، وب سایت‌های بسیاری را نیز در جریان حملات خود آلوده کرده است. طراحی اولیه این بدافزار به سال 2009 بازمی‌گردد.
به گفته یکی از این محققان شدت این حملات بسیار بیشتر از حدی است که قبلا تصور می‌شد و آن را باید بیشتر یک جاسوسی نظامی دانست تا حمله. گفته می‌شود افرادی که طراح این حمله بوده اند از سال 2008 حملات متعددی را  علیه نهادهای نظامی کره طراحی کرده اند.
..........................................
خبر: نگرانی ۶۰ درصد کارمندان آمریکایی برای اطلاعاتشان در محل کار
حدود نیمی از کارمندان اروپایی معادل ۴۵ درصد آن‌ها به همراه ۴۰ درصد کارمندان خاورمیانه و ۶۰ درصد کارمندان آمریکایی اعلام کردند برای به‌خطر افتادن اطلاعات شخصی‌شان در محل کار، احساس نگرانی می‌کنند.
به نقل از سلولار نیوز، مطالعه جدید که به وسیله مرکز تحقیقاتی Aruba Networks انجام شد، نشان داد آن دسته از کارمندانی که دستگاه‌های موبایلی شخصی خود را به محل کار می‌آورند نگران آن هستند که کارفرما به اطلاعات شخصی‌شان دسترسی داشته باشد.
این مطالعه روی بیش از 3 هزار کارمند در سراسر جهان انجام شد و کارشناسان در پایان متوجه شدند که حدود نیمی از کارمندان اروپایی معادل 45 درصد آن‌ها به همراه 40 درصد کارمندان خاورمیانه و 60 درصد کارمندان آمریکایی اعلام کردند که برای به‌خطر افتادن اطلاعات شخصی‌شان در محل کار احساس نگرانی می‌کنند.
علاوه بر این 34 درصد اروپایی‌ها، 35 درصد کارمندان ساکن منطقه خاورمیانه و 51 درصد آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که بخش فناوری اطلاعات در سازمان آن‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد که اطمینان کارمندان برای حفاظت از اطلاعات شخصی در محل کار کسب شود.
این نگرانی‌ها باعث شده است تا بسیاری از کارمندان ترجیح دهند که در محل کار از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی استفاده نکنند که این اتفاق در نتیجه باعث به خطر افتادن اطلاعات سازمانی هم شده است.
آمارها همچنین نشان داده است که از هر 6 کارمند اروپایی، یک نفر بدون اینکه به کارفرمای خود اعلام کند از دستگاه الکترونیکی شخصی در محل کار استفاده می‌کرده است. همچنین گفته شده است که 17 درصد کارمندان ساکن آمریکا و خاورمیانه هم به صورت مخفیانه دستگاه‌های الکترونیکی شخصی خود را در محل کار مورد استفاده قرار می‌داده‌اند.
نکته نگران‌کننده‌تر برای شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها این است که 13 درصد کارمندان اروپایی، 26 درصد کارمندان در خاورمیانه و 11 درصد کارمندان آمریکایی اعلام نمی‌کنند که دستگاه الکترونیکی آن‌ها با یک خطر امنیتی مواجه شده است و حتی اگر این اتفاق به قیمت به‌خطر افتادن اطلاعات سازمان هم تمام شود، باز هم چنین مسئله‌ای را به سازمان نمی‌گویند.
..........................................
خبر: بیشترین رشد ترافیک اینترنتی جهان در خاورمیانه و آفریقا
حجم ترافیک اینترنتی دو منطقه خاورمیانه و آفریقا طی ۵ سال آینده ۵ برابر خواهد شد، میانگین رشد ترافیک اطلاعاتی این مناطق در دوره زمانی یاد شده نیز سالانه ۳۸ درصد خواهد بود.
به نقل از آی‌تی‌پی، شرکت سیسکو با انتشار "گزارش پیش‌بینی شاخص شبکه‌های مجازی 2012-2017" اعلام کرد که خاورمیانه و آفریقا بین سال‌های 2012 تا 2017 میلادی سریع‌ترین رشد ترافیک اینترنتی IP در جهان را به خود اختصاص خواهند داد.
این طور که گفته می‌شود حجم ترافیک اینترنتی دو منطقه خاورمیانه و آفریقا طی 5 سال آینده 5 برابر خواهد شد میانگین رشد ترافیک اطلاعاتی این مناطق در دوره زمانی یاد شده سالانه 38 درصد خواهد بود.
منطقه خاورمیانه و‌ آفریقا(MEA) موفق شد در سال گذشته هم سریع‌ترین رشد در ترافیک اطلاعاتی شبکه‌های IP را از آن خود کند. در گزارش سال گذشته اعلام شد که بین سال‌های 2011 تا 2016 میلادی حجم ترافیک اطلاعاتی این منطقه 10 برابر می‌شود و به طور میانگین ترافیک اطلاعاتی طی دوره زمانی یاد شده در هر سال 57 درصد بیشتر می‌شود.
در گزارش سیسکو همچنین اعلام شده است که ترافیک اینترنتی جهان بین سال‌های 2012 تا 2017 میلادی سه برابر افزایش میابد و در سال 2017 میلادی حجم ترافیک اینترنتی منطقه خاورمیانه و آفریقا سالانه معادل اطلاعات ذخیره شده در 10 میلیارد دیسک DVD می‌شود. این حجم از اطلاعات معادل ظرفیت 866 میلیون DVD و در هر ساعت معادل ظرفیت یک میلیون دیسک DVD اعلام شده است.
همچنین گفته شده است که در خاورمیانه و آفریقا در سال 2012 میلادی ترافیک اینترنتی رشد 83 درصدی داشته است و اینترنت سازمانی و تجاری در این منطقه 63 درصد بیشتر شده است.
حجم ترافیک اینترنت – ویدیویی – روی تلویزیون هم در سال 2012 سه برابر شده است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2017 میلادی حجم گیگابایتی معادل تمام فیلم‌های سینمایی که تاکنون در طول تاریخ ساخته شده‌اند در هر دو ساعت از شبکه‌های خاورمیانه و آفریقا رد و بدل می‌شوند.
..........................................
خبر: غلبه دانشمندان بر زوال عقل تا هفت سال آینده؟!
محققان انگلیس معتقدند، با دستاوردهای بدست آمده در حوزه مقابله با زوال عقل و طرح‌های در دست اجرا، پیش بینی می‌شود که این بیماری تا سال 2020 بطور قطعی قابل درمان باشد.
در حال حاضر تحقیقات گسترده‌ای در حوزه زوال عقل و آلزایمر در سراسر جهان صورت گرفته و برخی از داروهای موجود از اثرات نسبتا قابل توجهی در کند کردن روند این بیماری برخوردار هستند.
محققان تأکید می کنند، درمان زوال عقل وابسته به نقشه برداری DNA است که می‌تواند به مقابله با طیف گسترده ای از بیماری ها از زوال عقل تا سرطان منجر شود.

محققان انگلیس نیز مطالعات مختلفی را در این حوزه پیگیری کرده و طرحی در دست اجرا دارند که این کشور را به نخستین کشور جهان با دارا بودن نقشه کد DNA‌ شخصی یا ژنوم بیش از 100 هزار بیمار تبدیل می کند.
به گفته محققان، با نقشه برداری DNA می‌توان پیش بینی کرد که زوال عقل تا سال 2020 میلادی بطور کامل درمان پذیر خواهد بود.
.......................................
خبر: فیس‌بوک 630 هزار دلاری وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا برای افزایش تعداد لایک‌های صفحه فیس بوکی خود 630 هزار دلار هزینه کرده است.
یک گزارش دولتی در آمریکا نشان می‌دهد که وزارت امور خارجه این کشور 630 هزار دلار صرف یک کمپین رسانه اجتماعی کرده است که نتایج آن مشکوک است.
این گزارش توسط بازرس اداره برنامه‌های اطلاعاتی بین‌المللی تهیه شده است که وابسته به وزارت امور خارجه آمریکاست و نشان می‌دهد که مبلغ 630 هزار دلار برای هزینه‌های تبلیغاتی و دیگر خدمات مربوط به افزایش تعداد لایک‌های صفحه وزارت امور خارجه آمریکا در فیس بوک شده است.
این مبلغ در فاصله سال 2011 تا مارس 2013 برای تبلیغ صفحات فیس بوک این وزارتخانه هزینه شده است و با استفاده از این مبلغ میزان لایک‌های صفحه فیس بوک انگلیسی زبان وزارت خارجه آمریکا به بیش از دو میلیون رسیده است. تا پیش از این این صفحه تنها 100 هزار لایک داشت.
در همین حال میزان لایک صفحه‌های غیر انگلیسی وزارت خارجه آمریکا نیز به 450 هزار افزایش پیدا کرده است.
شبکه خبری دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص عنوان می‌کند که ممکن است بسیاری از این 'هواداران خریداری شده' بر روی یک تبلیغ کلیک و یا یک عکس را لایک کنند اما به شکل واقعی درگیر موضوعات نمی‌شوند و مطالب صفحه را دنبال نمی‌کنند.
بر اساس تحقیق انجام شده تنها دو درصد از افرادی که صفحات را لایک کرده‌اند درگیر مطالب شده‌اند و با گذاشتن نظر و هم‌خوان کردن مطالب، حضور فعالی در آن‌ها دارند.
بر اساس اطلاعات سایت خبری ام‌اس‌ان، این در حالی است که با تغییرات فید فیس بوک در سپتامبر 2012، این ارتباط 'هواداران گران قیمت' با صفحات وزارت‌ خارجه کاهش قابل توجه‌ داشته است.
نبود استراتژی مشخص برای به دست آوردن مخاطبان مؤثر و عدم هدف‌گذاری درست در فضای مجازی از جمله ایرادات وارد شده به تبلیغات صورت گرفته توسط وزارت‌خارجه آمریکا است.
..........................................
خبر: آغاز ارائه جدیدترین نسخه ویندوز

شرکت مایکروسافت عرضه سیستم عامل ویندوز 8.1 را از ماه اوت آغاز خواهد کرد.
منابع آگاه از فعالیت‌های شرکت مایکروسافت تائید کرده‌اند که از ماه آگوست سال جاری میلادی مایکروسافت عرضه سیستم عامل ویندوز 8.1 به شرکت‌های سازنده کامپیوتر را آغاز خواهد کرد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت در روز 26 ژوئن سال جاری میلادی طی مراسمی از این سیستم عامل جدید رونمایی کرده بود.
به گزارش سایت خبری Cnet، مایکروسافت گفته است که این نسخه جدید را برای دارندگان ویندوزهای 8 و RT از طریق فروشگاه‌های ویندوز به صورت رایگان عرضه خواهد کرد.
..........................................
خبر: کانال یوتیوب برای ماه رمضان در مالزی

یوتیوب برای ماه رمضان یک کانال ویژه در مالزی راه‌اندازی کرد.
یوتیوب به عنوان بزرگترین سایت اشتراک‌گذاری ویدئوی جهان با همکاری پنج تولیدکننده محتوای مالزیایی کانال ویژه‌ای برای ماه رمضان راه‌اندازی کرد.
ساجیت سیواناندان، مدیر شرکت گوگل در مالزی، با اعلام خبر فوق گفت: میلیون‌ها مالزیایی ماهانه به یوتیوب مراجعه می‌کنند تا از اخبار، اطلاعات و سرگرمی‌های موجود در این شبکه اشتراک‌گذاری تصاویر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: حالا فرصت خوبی پیش آمده تا با همکاری شرکت‌هایی همچون نستله، کانال ویژه‌ای برای ماه رمضان ایجاد کنیم.
شرکت یوتیوب در ماه مارس سال گذشته میلادی برای اولین بار وب‌سایت مخصوصی برای کاربران خود در مالزی راه‌اندازی کرد.
..........................................
خبر: یاهو یک موتور جست‌وجو را تعطیل کرد

شرکت یاهو موتور جست‌وجوی آلتا ویستا را تعطیل کرد.
روزگاری نه چندان دور آلتا ویستا یکی از موتورهای جست‌وجوی قدرتمند به شمار می‌رفت اما شرکت یاهو به عنوان مالک این موتور جست‌وجو آن را تعطیل کرد.
آلتا ویستا برای اولین بار در سال 1995 و سه سال پیش از تاسیس شرکت گوگل بنیان نهاده شد و با افزایش فعالیت موتور جست‌وجوی گوگل رفته رفته آلتا ویستا جایگاه خود را از دست داد.
شرکت یاهو در جولای سال 2003 آلتا ویستا را با بهای یک میلیارد و 700 میلیون دلاری خریداری کرد و اینک پس از گذشته حدود 10 سال آن را به گورستان اینترت رهسپار می‌کند.
یاهو ماه گذشته از تصمیم خود برای تعطیلی آلتا ویستا خبر داده بود و در آن زمان یک متخصص دنیای فناوری اطلاعات آلتا ویستا را به یک کودک نابغه تشبیه کرده بود که از سوی والدینش نادیده گرفته می‌شدند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، این اقدام شرکت یاهو در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمارهای منتشر شده اغلب مردم آمریکا از گوگل برای جست‌وجوهای روزانه خود استفاده می‌کنند و یاهو پس از بینگ در مکان سوم قرار دارد.
..........................................
خبر: کدام تبلت‌ ارزان ارزش خریدن دارد؟

اگر به دنبال تبلتی مناسب هستید باید برای آن به اندازه‌ مناسب هم پول خرج کنید. اما در این میان این سوال همواره وجود دارد که کدام تبلت‌ها ارزش خریدن دارند؟
تبلت‌های زیادی در بازار وجود دارند که محدوده قیمت آن‌ها از 400 هزار تومان شروع می‌شود. نباید در این بین کیفیت ساخت و تکنولوژی‌های به کار رفته در تبلت را از قلم بیندازیم.
معیار انتخاب تبلت‌ها در این گزارش کیفیت برخی تبلت‌ها بوده که به نسبت قیمت مناسب و ارزان‌تری داشتند چراکه تبلت‌هایی مانند گلکسی نوت و آی پد10 هم اکنون در بازار وجود دارند که با کیفیت بسیار بالا قیمت بالایی هم دارند.
Asus Memo Pad
این محصول یک تبلت 7 اینچی (17.5 سانتی‌متری) است که نسبت به قیمت 570 هزار تومانی خود از ارزش خرید نسبتا خوبی برخوردار است. اگرچه کاربر نمی‌تواند روی Asus Memo Pad از سیم‌کارت استفاده کند اما این تبلت به اکثر سیستم‌های ارتباطی مجهز است. سخت‌افزاری که شرکت سازنده برای Asus Memo Pad در نظر گرفته، متوسط است و از ایرادهای این تبلت می‌توان نداشتن بلوتوث، GPS و درگاه HDMI اشاره کرد.
Huawei Media Pad 7
اگر برای خرید تبلت تا 800 هزار تومان پول کنار گذاشته‌اید، Huawei MediaPad گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد. اگرچه کیفیت دوربین و عملکرد باطری این تبلت چندان بالا نیست اما کاربر می‌تواند روی این تبلت از سیم‌کارت استفاده کرده و تبلت خود را به تلفن‌همراه تبدیل کند. اندازه‌ی صفحه نمایش Huawei MediaPad 7 اینچ (17.5 سانتی‌متر) است و کیفیت صفحه نمایش آن قابل قبول است.
Asus Fonepad
شرکت سازنده برروی این محصول از پردازنده‌ی اینتل استفاده کرده و همین امر سبب شده که قدرت این تبلت کمی کاهش پیدا کند. کاربر می‌تواند با استفاده از FonePad مانند یک گوشی با دوستان خود تماس بگیرد و علاوه بر این از کیفیت تماس لذت ببرد.
طراحی Asus Fonepad سبب شده که این تبلت بتواند عده‌ی بسیاری را به خود جذب کند. در پایان باید به قیمت 940 هزار تومانی این تبلت اشاره کرد.
Asus Nexus 7
همانطور که از نام این تبلت پیداست اندازه‌ی آن 7 اینچ (17.5 سانتی‌متر) است. حافظه‌ی داخلی این تبلت 16 گیگابایت است و از ایرادهای بزرگ آن نداشتن درگاه کارت حافظه است.
این تبلت یک میلیون و 50 هزار تومانی، باطری با شارژدهی بالا دارد و طراحی آن نسبت به سایر رقبایش زیباست. قدرت سخت‌افزاری Asus Nexus 7 هم بالاست و همین امر سبب می‌شود که کاربر هنگام کار با این تبلت دچار مشکل نشود. این تبلت که دوربین پشتی ندارد به آخرین ورژن اندروید یعنی ژلی‌بین مجهز است.
Apple iPad Mini WiFi 16 GB

باز هم سیب گاز زده‌ای که عده‌ی بسیاری را شیفته‌ی خود کرده است البته این بار در زمینه‌ی تبلت‌های کوچک؛ اندازه آی پد مینی 7.9 اینچ (20 سانتی متر) بوده که کیفیت صفحه نمایش در این مدل مطلوب است. اما از ایرادهای بزرگ این تبلت می‌توان به عدم پشتیبانی از سیم‌کارت اشاره کرد.
همین امر سبب می‌شود تا کاربر برای اتصال به شبکه‌ی اینترنت همواره به اینترنت بی سیم احتیاج داشته باشد. این تبلت دارای سخت‌افزاری قدرتمند بوده و سیستم‌عامل آن از آخرین سیستم‌های عامل‌ شرکت اپل است. نباید این موضوع را از قلم انداخت که آی پد مینی از جی پی اس پشتیبانی نمی‌کند و قیمت آن یک میلیون و 270 هزار تومان است.
اما به تاکید کارشناسان هنگام خرید تبلت نباید تنها به معیار قیمت توجه کرد؛ در کنار قیمت، کیفیت ساخت، عمر دستگاه و ویژگی‌های سخت‌افزاری هم از اهمیت‌ بسیار بالایی برخوردار هستند.
..........................................
خبر: نشستن در کجای هواپیما امن تر است

محل صندلی مسافر در هواپیما می تواند در صورت بروز هرگونه سانحه هوایی، مرگ یا زندگی او را تعیین کند.
بر اساس اعلام هیات امنیت ملی حمل و نقل آمریکا، از هر 1.2 میلیون پرواز، فقط یک مورد منجر به سانحه هوایی می شود اما هنوز هم اقدامات احتیاطی مسافران می تواند برای آمادگی برای وقوع وضعیت اضطراری لازم باشد.
پروفسور "اد گالا" از دانشگاه گرینویچ که وضعیت صندلی بیش از 100 سانحه هوایی را بررسی کرده و با ده ها نجات یافته این سوانح مصاحبه کرده، دریافته است این افراد پیش از آنکه به طور سلامت بتوانند از یک هواپیمای آتش گرفته نجات پیدا کنند به طور متوسط از پنج ردیف نخست عقب رفته اند.
تحقیقات وی حاکی از آن است که صندلی های عقب هواپیما به طور کلی ایمن تر از صندلی های راهرو هستند.
..........................................
خبر: مهمترین علل ترس زنان از تست سرطان دهانه رحم چیست؟

یافته‌های یک پژوهش نشان داد: بی‌اطلاعی از ضرورت انجام آزمون و احساس شرم و خجالت، از مهم‌ترین دلایل عدم مراجعه زنان برای انجام تست سرطان دهانه رحم است.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع دستگاه تناسلی زنان است و سالانه حدود نیم میلیون مورد جدید بیماری در جهان شناسایی می‌شود که در این میان بیش از نیمی از مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند.
همین آمار حاکی از آن است که 80 درصد مبتلایان به این سرطان در کشور‌های در حال توسعه هستند. دو سوم از این موارد نیز در مراحل پیشرفته‌ی بیماری شناسایی می‌شوند و شانس زنده ماندن این دسته از مبتلایان بسیار اندک است.
این سرطان به دلیل داشتن یک دوره پیش تهاجمی طولانی، در دستر‌س بودن عضو مبتلا جهت نمونه‌گیری، وجود آزمون غربالگری معتبر و هم چنین امکان درمان موثر ضایعات پیش سرطانی، یک سرطان قابل شناسایی در مراحل اولیه و قابل پیشگیری محسوب می‌شود. آزمون پاپ اسمیر یک آزمون سیتولوژیک ساده برای تشخیص سرطان دهانه رحم است.
تخمین زده می‌شود که فقط پنج درصد از زنان در کشور‌های در حال توسعه در برنامه‌های غربالگری آزمون پاپ اسمیر شرکت می‌کنند؛ درحالی که این میزان در ایالات متحده آمریکا حدود 90 درصد است. به همین دلیل در کشور‌های در حال توسعه، میزان سرطان دهانه رحم و مرگ و میر ناشی از آن بسیار بالاتر از کشور‌های پیشرفته است.
پژوهش‌های به‌عمل آمده گویای این مطلب است که زنان جهت انجام آزمون پاپ اسمیر با موانع متعدد فرهنگی، احساسی و عملی روبه‌رو هستند. نتایج حاصل از تحقیقات نشان داده است که علل عدم مراجعه براي انجام این آزمون می‌تواند شامل عدم آگاهی از لزوم انجام آزمون، عدم توصیه پزشک، استرس، خجالت، درد در زمان انجام آزمون، هزینه آزمون، عدم دسترسی به مراکز انجام آن، عدم راحتی در حین انجام آزمون، رفتار‌های نامناسب برخی مراقبان بهداشتی، عدم رعایت حریم خصوصی و ترس از مثبت بودن جواب آزمون و تهاجمی بودن روش‌های پیگیری در صورت مثبت بودن آزمون باشد.
با توجه به بالا‌بودن میزان شیوع مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم در کشور‌های در حال توسعه و نبود اطلاعات کافی یا منتشر شده در زمینه‌ی عوامل مرتبط با الگوی انجام آزمون پاپ اسمیر و موانع آن پژوهشی در کشور بر روی یک هزار زن 15_75 سال کشور که حداقل یک‌بار ازدواج کرده بودند، انجام شده است.
در این پژوهش از مجموع یک‌هزار زن مورد بررسی که میانگین سنی آنها 36.3 سال، میانگین سن ازدواج آنها 17 سال و میانگین تعداد حاملگی در آنها سه بار بوده، بیش از نیمی از آنها (52.8 درصد) تحصیلات ابتدایی داشته و 92.7 درصد خانه‌دار بودند. 96.8 درصد از زنان در مطالعه حاضر نیز متاهل بودند و 86 درصد ادعا کرده‌اند که درآمد ماهانه‌ آنها کافی نیست.
همچنین 80 درصد از زنان مورد مطالعه، حداقل یک‌بار و 37.4 درصد فقط یک بار و اکثر آنها (94.4 درصد) این آزمون را برای اولین بار در سن 20 تا 29 سالگی انجام داده بودند. 39.8 درصد از آنها نیز این آزمون را برای اولین‌بار مساوی یا بیشتر از 12 سال پس از ازدواج انجام داده بودند. 80.6 درصد از زنان در سه سال اخیر یک‌بار آزمون انجام داده و تنها 11.3 درصد از آنها آزمون را در فواصل استاندارد تکرار کرده بودند.
عوامل تاثیرگذار بر انجام تست پاپ‌اسمیر
ارتباط مشخصات فردی واحد‌های مورد پژوهش با انجام پاپ اسمیر نشان داد: بین انجام آزمون پاپ‌اسمیر و تحصیلات، وضعیت تأهل، تعداد زایمان و نوع روش پیشگیری ارتباط معنی‌داری وجود دارد، اما این ارتباط با سن و شغل معنی‌دار نیست.
همچنین یافته‌های پژوهش نشان داد که علت عدم انجام یا عدم نظم در انجام آزمون، بی‌اطلاعی از اهمیت و ضرورت انجام تست پاپ‌اسمیر (39.9 درصد) و در درجه بعدی احساس شرم و خجالت در هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی (26.3 درصد) بود.
تحقیقات نشان داده است: رسیدن به هدف غربالگری زمانی میسر است که این آزمون سالانه تا سه سال و در صورت منفی‌بودن هر سه سال یکبار انجام شود اما تنها 11.3 درصد از زنان شرکت‌کننده در مطالعه حاضر، آزمون را در فواصل استاندارد تکرار‌ کرده بودند که بررسی علل عدم انجام یا انجام نامنظم آزمون نشان داد: علت پایین‌ بودن این فراوانی، عدم اطلاع‌ از اهمیت ضرورت انجام آزمون است.
طبق یافته‌های بعضی از مطالعات، سن می‌تواند فراوانی انجام آزمون پاپ‌اسمیر را پیشگویی کند. در این تحقیق سن انجام آزمون بیشتر در افراد بین 30 تا 39 سال با 88.8 درصد انجام شده که با افزایش سن، فراوانی انجام آزمون کاهش یافته؛ اما ارتباط بین سن و انجام آزمون معنی‌دار نبوده است؛ بنابراین می‌توان گفت زنان جوان‌تر بیشتر از زنان مسن‌، آزمون پاپ اسمیر را انجام داده‌اند. شیوع بیشتر انجام آزمون در زنان جوان‌تر شاید ناشی از مراجعه‌ی بیشتر آنان به مراکز بهداشتی درمانی جهت استفاده از خدمات بهداشت مادر و کودک باشد.
تاثیر درآمد ناکافی بر عدم انجام آزمون پاپ‌اسمیر
در تحقیق حاضر بین انجام آزمون و شغل زنان اختلاف آماری معنی‌داری مشاهده نشد، اما بین درآمد خانواده با انجام آزمون پاپ اسمیر اختلاف معنی‌داری مشاهده شد.
از آنجایی که سطح درآمد خانواده از عوامل پیشگیری‌کننده‌ی انجام آزمون پاپ اسمیر است، پایین‌بودن میزان انجام آزمون در زنان غیرشاغل می‌تواند ناشی از پایین بودن سطح درآمد در افراد تحت مطالعات دیگران باشد، اما معنی‌دار نبودن ارتباط شغل و انجام آزمون در پژوهش حاضر، شاید به دلیل وجود همیاری بیشتر بین اعضای خانواده‌های ایرانی است که به آنان اجازه می‌دهد از درآمد خانواده برای انجام آزمون استفاده کنند و در نتیجه شاغل بودن و نبودن آنان تاثیری در انجام یا عدم انجام آزمون نداشته باشد.
برخی عوامل مهم خودداری زنان از انجام تست سرطان دهانه رحم
در این تحقیق توزیع فراوانی علل عدم انجام آزمون پاپ اسمیر یا انجام نامنظم آن به ترتیب عبارت بودند از: راجع به اهمیت و ضرورت آن اطلاعی نداشتم، احساس شرم و خجالت مانع از مراجعه می‌شود، انجام آزمون برایم اضطراب‌آور است، نسبت به سلامت خود بی‌توجه هستم، از درد هنگام انجام آزمون می‌ترسم، وقت برای انجام آزمون را ندارم، می‌ترسم هنگام انجام آزمون به من آسیبی برسد، پزشکان و پرسنل بهداشتی توصیه نکردند، توانایی پرداخت هزینه‌ی انجام آزمون را ندارم، در مکان انجام آزمون احساس راحتی نمی‌کنم، مرکزی که آزمون در آنجا انجام می‌شود دور است، از مثبت بودن جواب آزمون می‌ترسم، چون فعالیت جنسی ندارم، لازم نیست انجام دهم، چون هیچ‌وقت مشکلی نداشتم، شوهرم مخالفت می‌کند، رفتار کسی که آزمون را انجام می‌دهد نامناسب است، فکر می‌کردم چون شوهر ندارم لازم نیست، فکر می‌کردم فقط بعد از زایمان باید انجام شود.
متاهل‌ها بیشتر تست می‌دهند
طبق یافته‌های این تحقیق، بیشتر افرادی که آزمون را انجام داده بودند (80.6 درصد) در حال حاضر متأهل بودند و اختلاف آماری معنی‌دار بین وضعیت تأهل و انجام آزمون وجود داشت. در این مطالعه ارتباط معنی‌داری بین وضعیت ازدواج و انجام پاپ‌اسمیر دیده شد. علت انجام بیشتر آزمون پاپ اسمیر در زنان متأهل می‌تواند به این دلیل باشد که زنان مطلقه و بیوه تصور می‌کنند که چون همسر ندارند، نیازی به انجام آزمون ندارند.
انجام بیشتر آزمون پاپ‌اسمیر در بین زنانی که از روش‌های غیرخوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند
در این تحقیق که توسط فرزانه صابری و همکاران انجام شده است، بیشترین اختلاف فراوانی بین انجام و عدم انجام آزمون در بین افرادی بود که از روش‌های غیرخوراکی جهت پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند. بدین معنی که زنانی که از روش‌های غیرخوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند، بیشتر از زنان استفاده‌کننده از روش‌های خوراکی اقدام به انجام آزمون پاپ اسمیر کرده بودند. آزمون‌های آماری، اختلاف معنی‌دار را بین انجام آزمون و نوع روش پیشگیری نشان داد.
تاثیر تعداد زایمان و فرزندان در عدم انجام آزمون پاپ‌اسمیر
در تحقیق حاضر، بیشترین فراوانی انجام آزمون در زنانی بود که دو بار زایمان کرده بودند و با افزایش تعداد زایمان، فراوانی انجام آزمون کاهش می‌یافت.
یک مطالعه هم نشان داده است فراوانی انجام پاپ اسمیر در زنانی که بچه ندارند یا یک بچه دارند بیشتر از زنانی است که دو فرزند یا بیشتر دارند.
این نتیجه حاکی از آن است که با افزایش تعداد فرزندان میزان انجام آزمون نیز کاهش می‌یابد که با نتایج حاصل از این مطالعه همخوانی دارد. شاید علت این باشد که با افزایش تعداد فرزندان، وضعیت اقتصادی خانواده پایین آمده یا فرصت انجام آزمون کم شده و در نتیجه زنان کمتر برای انجام آزمون مراجعه می‌کردند.
در این مطالعه بیشترین علت عدم انجام یا انجام نامنظم آزمون عدم اطلاع از اهمیت ضرورت انجام آزمون و در درجه بعدی شرم وحیا از مراجعه و انجام آزمون بود. تصور می‌شود در صورتی که با استفاده از برنامه‌های آموزشی مختلف آگاهی زنان نسبت به ضرورت انجام آزمون بیشتر شود وهم‌چنین با همکاری مراقبان بهداشتی در خصوصی‌سازی محیط انجام آزمون تلاش بیشتری انجام شود، درصد بیشتری از زنان در برنامه‌های غربالگری سرطان سرویکس شرکت کنند.
..........................................
خبر: نرخ بالای قارچهای بیماریزا در ماشینهای ظرفشویی خانگی
تحقیقات نشان می دهد که ماشینهای ظرفشویی خانگی که برای تمیز کردن ظروف به کار می رود بستر مناسبی برای رشد گونه قارچهای بیماری زا هستند.
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که گویی نگرانی نسبت به جرمهای روی دیواره ماشین ظرفشویی کافی نیست و این قارچهای بیماری زا در ماشین ظرفشویی شما همچنان در کمین هستند.
براساس نتایج دو تحقیق مختلف که یکی دو سال پیش و یکی چند روز پیش انجام شده، رطوبت بالا و محیط قلیایی ظرفشویی ها بستر مناسبی برای رشد قارچهای بیماری زا در ماشینهای ظرفشویی اروپا، آسیا، خاورمیانه، آفریقا، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی است.
این تحقیق به طور خاص نشان می دهد که قارچهای Exophiala، Rhodotorula و Candida parapsilosis که به آنها مخمرهای سیاه، قرمز و سفید گفته می شود در ماشینهای ظرفشویی وجود دارد.
در تحقیق انجام شده در سال 2011 مشخص شده است که 62 درصد ماشینهای ظرفشویی آزمایش شده دارای قارچهای بیماری زا هستند و 56 درصد آنها دربرگیرنده قارچ Exophiala dermatitidis و Exophiala phaeomuriformis است. تحقیقات اخیر نیز نشان می دهد که این قارچها بیشتر در قسمت درز در ماشین ظرفشویی مستقر شده اند.
یکی از نویسندگان این تحقیق اظهار داشت: نکته اصلی اینجاست که گونه های قارچهای بیماری زا به ندرت در طبیعت مشاهده می شود اما تعداد آنها در ماشینهای ظرفشویی بسیار بالا است.
قارچها با آزاد کردن هاگها تولید مثل می کنند، این هاگها با استنشاق وارد ریه می شود که موجب عفونتهای بدنی می شود. افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند بیش از سایرین در معرض این خطر قرار دارند. اما ضرورتی برای نگرانی افراد سالم وجود ندارد.
..........................................
خبر:  خطر 900 میلیون کاربر اندروید را تهدید می‌کند

حدود 900 میلیون دستگاه اندرویدی در جهان با تهدید ناشی از یک نقطه ضعف روبرو هستند که به هکرها امکان دزدیدن اطلاعاتشان را می‌دهد.
نقطه ضعفی در سیستم عامل موبایل گوگل خبرساز شده که امنیت سایبری تمام دستگاه‌های اندرویدی چهار سال اخیر را تهدید می‌کند. هکرها با استفاده از این حفره بدافزارها را به‌عنوان اپلیکیشن‌های شناسنامه‌دار به خورد دستگاه می‌دهند.
حفره امنیتی سیستم عامل اندروید که در روزهای اخیر خبرساز شده راه هکرها به دستگاه را باز می‌کند، بدون آن‌که فروشگاه اپلیکیشن (اپ‌استور) کاربر یا خود دستگاه متوجه این موضوع شوند.
اگر این اتفاق بیفتد، بدافزار هر کاری که بخواهد با دستگاه می‌کند؛ دزدی اطلاعات، نظارت و کنترل بر اپ‌ها، ارسال اس‌ام‌اس، برقراری ارتباط تلفنی، کنترل دوربین و میکروفن یا دست‌اندازی به پسووردهای ذخیره‌شده.
بنا بر اعلام "بلولاکس"، شرکتی که این حفره امنیتی را کشف کرده، نقطه ضعف یادشده به تأیید دیجیتال اپلیکیشن‌ها مربوط است. اپلیکیشن‌های اندروید موجود در اپ‌استورها امضای دیجیتال دارند. اندروید از این امضا برای تأیید سلامت یک اپلیکیشن استفاده می‌کند.
اما نقطه ضعفی که از آن پرده برداشته شده این امکان را به هکرها می‌دهد که محتوای اپلیکیشن‌ها را تغییر دهند، بدون آن‌که به امضای دیجیتال دست بزنند.
بدین ترتیب اپلیکیشن تغییرداده شده برای دستگاه برنامه‌ای عادی و سالم با مهر دیجیتال مورد تأیید به نظر می‌رسد.
گوگل از ماه فوریه در جریان امر قرار گرفته و مشکل را به اطلاع شرکت‌های سخت‌افزاری همکار خود هم رسانده است. این شرکت‌ها ظاهرا روی آپدیت‌هایی کار می‌کنند که قرار است در اسرع وقت منتشر شوند.
به گزارش شبکه خبری دویچه وله، مشکل اما این‌جاست که برخی از نسخه‌های اندروید که در سال‌های اخیر از سوی بعضی از تولیدکنندگان روی دستگاه‌ها نصب شده‌اند، مشکلات امنیتی دیگری دارند که کار را دشوار می‌کنند. حتی اخباری منتشر شده است در این مورد که آپدیت امنیتی برای بسیاری از دستگاه‌ها منتشر نخواهد شد.
بستن کامل این حفره امنیتی کار ساده‌ای نیست و تا کنون هم راه حل جامعی برای آن ارائه نشده است. آپدیت یادشده از قرار معلوم مطمئن‌ترین مسیر است. اما با توجه به شمار دستگاه‌های موجود و تنوع تولیدکنندگان، انتشار آپدیت ممکن است زمان زیادی به طول انجامد.
در این میان می‌توان چند کار ساده انجام داد. کاربران بهتر است از منابع "غیررسمی" دانلود اپلیکیشن چشم بپوشند و به اپ‌استورهایی مانند "گوگل‌پلی" یا آمازون قناعت کنند.

برنامه‌نویسان اپلیکیشن‌های خود را در این اپ‌استورها منتشر می‌کنند و هکرها برای انتشار بدافزارها باید حساب کاربری برنامه‌نویسان را هک کنند؛ امری که البته غیرممکن نیست اما دشواری‌های خاص خود را دارد.
کاربران بهتر است در انتخاب اپلیکیشن‌هایی که با شرایط یا تخفیف‌های غیرعادی به فروش می‌رسند هم حساسیت بیشتری به خرج دهند.
نرم‌افزارهای امنیتی اندروید هم می‌توانند بدافزارهای مخفی در اپلیکیشن‌ها را کشف یا دست‌کم رفتار مشکوک یک اپ را فاش کنند. برای دستیابی به یک نرم‌افزار امنیتی کارآمد لزوما نیازی به پرداخت پول نیست. شرکت‌های پرسابقه در امر امنیت سایبری محصولات رایگان خود را هم در اپ‌استورهای رسمی عرضه کرده‌اند.
..........................................
خبر: برنامه‌ جدید آی‌پد برای تهیه عکس از اجرام کیهانی

کمپانی فضایی Slooh به تازگی از نوعی برنامه مجانی آی‌پد رونمایی کرده که امکان تهیه عکس از فضا را فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند از نمایشگر این برنامه برای هدفگیری یکی از دوربین‌های شبکه Slooh استفاده کنند.
دوربین‌های فضایی رباتیک این کمپانی اجرام کیهانی را رصد می‌کنند و کاربر از طریق اتصال به شبکه می‌تواند توسط برنامه آی‌پد خود از این اجرام عکس بگیرد.
ظرف 20 دقیقه آن‌ها تصویر با کیفیت بالایی از فضا را در اختیار خواهند داشت که تاریخ، زمان و نام رصدخانه نیز بر آن درج شده است.
کاربران در نهایت می‌توانند چارت تعاملی برنامه مزبور را با عکس‌های خود از سیارات، کهکشان‌ها و سحابی‌ها پر کنند.
بنا بر اعلام Slooh، نسخه‌های اندروید و آی‌فون نیز در اجرای این برنامه کارساز خواهند بود.
..........................................
خبر: دور جدید سفر «کنجکاوی» به مقصد «شارپ» آغاز شد

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در یک سفر نسبتا طولانی راهی کوه شارپ در فاصله هشت کیلومتر دورتر شد.
کوه شارپ مقصد نهایی مأموریت اکتشافی مریخ نورد ناسا محسوب می شود و تیم مأموریت امیدوار است که کنجکاوی پس از رسیدن به دامنه و بالا رفتن از کوه، نشانه های قابل توجهی از تاریخچه سیاره سرخ بدست آورد.
مقامات ناسا معتقدند، کوه شارپ دارای لایه های متعددی است که می تواند به یافتن شواهدی چشمگیر در خصوص محیط باستانی، تغییرات و تکامل سیاره سرخ کمک کند.
نخستین مرحله از این سفر طولانی که دست کم یکسال بطول خواهد انجامید، چهارم جولای (13 تیر) به مسافت 18 متر انجام شد و دور دوم مسیرپیمایی به مسافت 40 متر نیز هفتم جولای (16 تیر) صورت گرفت.
دو راهپیمایی جدید به سمت کوه شارپ یک دستاورد بسیار مهم برای مریخ نورد کنجکاوی محسوب می شود، چراکه از آگوست 2012 میلادی (مرداد 91) این مریخ نورد تنها در محل فرود (دهانه گیل) مشغول فعالیت اکتشافی بوده است.
در طی این مدت کنجکاوی تنها مسیرهای کوتاهی را پیموده و با استفاده از ابزار مته حفاری، دو حفاری در دل سنگ های مریخ انجام داده که به شواهدی در خصوص احتمال جریان داشتن آب بشکل مایع در چند میلیارد سال قبل اشاره دارد.
حداکثر سرعت مریخ نورد کنجکاوی 0.14 کیلومتر در ساعت است و پیش بینی می‌شود که مسیرپیمایی بسمت کوه شارپ که در فاصله هشت کیلومتری از محل فعلی مریخ نورد قرار دارد، حدود یکسال بطول بینجامد.
.....................................
خبر: ساخت کوچک‌ترین ابزار چندگانه جهان
سیستم Ringtool ساخت مرکز Reductivist کوچک‌ترین ابزار چندگانه‌ای است که جهان تاکنون به خود دیده است.
ایده ساخت چنین سامانه‌ای زمانی به ذهن سازنده خطور کرد که در نظر داشت ابزاری
بسازد که به اندازه کافی برای حمل با دوچرخه کوچک باشد اما پس از ساخت متوجه شد که تقریبا تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
این ابزار از فولاد ضدلکه، آب‌دیده و سخت‌شده ساخته شده که معمولا در تولید ابزار چندگانه به کار می‌رود، زیرا به اندازه کافی برای سر و کار داشتن با نیروی گشتاوری بادوام است.

در مورد ابزار جدید این ماده عملکرد خوبی دارد زیرا با وزن کلی 28.35 گرم به اندازه کافی سبک است و این امر امکان حمل آن بر روی یک جاکلیدی را فراهم می‌کند.

ابزار ابداعی مجهز به تمامی امکانات برای تعمیر کردن است. از این مشخصه‌ها می‌توان به بطری بازکن، پیچ و مهره «هکسهد» (Hexhead) در ابعاد سه میلی‌متری، چهار میلی‌متری، پنج میلی‌متری، شش میلی‌متری، هشت میلی‌متری، پیچ‌گوشتی «فلتهد»، پیچ‌گوشتی «فیلیپس» و آچار فرانسه «اسپوک» 3.23 میلی‌متری اشاره کرد.
این ابزار توسط اداره ایمنی حمل و نقل تایید شده و بنابراین کاربران هنگام حمل آن در هواپیما با مشکل مواجه نخواهند شد.
شرکت سازنده در حال جمع‌آوری بودجه لازم بر روی وب‌سایت Kickstarter برای تولید ابزار ریز خود است.
گفته می‌شود نسخه 30 دلاری این ابزار در ماه اکتبر و نسخه 25 دلاری آن در ماه دسامبر به حامیان عرضه می‌شود.
..........................................
خبر: شکار طعمه‌هایی با بار الکتریکی در تار عنکبوت
تارهای عنکبوت مانند پوشش‌های الکترواستاتیک، طعمه های دارای بار الکتریکی مخالف را جذب می کنند.
ابریشم سبک وزن و انعطاف پذیر تار عنکبوت به راحتی در برابر باد و شارژهای الکترواستاتیک تغییر شکل پیدا کرده و باعث جذب حشرات کوچک می شود.
ویکتور مانوئل اورتگا از محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی تأکید می کند: شارژهای الکترواستاتیک در همه جا وجود دارند و احتمالا این شارژ در تکامل شبکه تارهای عنکبوت دخالت داشته است.
این محقق به صورت تصادفی در زمان استفاده از یک اسباب بازی ساده (چوب جادو) که شارژ الکترواستاتیک تولید می کند، دریافت که بار مثبت باعث جذب تار عنکبوت می شود؛ بنابراین یک حشره با بار مثبت به تار عنکبوت با بار منفی جذب شده و این عامل موفقیت عنکبوت ها در شکار طعمه ها محسوب می شود.
برای آزمایش این عملکرد، تارهای عنکبوت جمع آوری شده و از یک ژنراتور الکترواستاتیک برای باردار کردن حشرات مرده مانند شته، مگس میوه و زنبور عسل در آزمایشگاه استفاده شد.
با استفاده از یک دوربین پر سرعت، تغییر شکل تار عنکبوت و نحوه تماس حشرات قبل از رسیدن به تار عنکبوت به وضوح به تصویر کشیده شد؛ اما حشرات فاقد بار الکتریکی به تار عنکبوت جذب نمی شوند.
مانوئل اورتگا خاطر نشان می کند: بار الکتریکی تولید شده توسط حشرات از جمله زنبور عسل به برقراری ارتباط متقابل با گل ها کمک می کند؛ این بار الکترواستاتیک به زنبور برای جذب حداکثری گرده پیش از فرود بر روی گل و ذخیره سازی انرژی کمک می کند.
این یافته می تواند به تشریح نحوه تکامل تارهای عنکبوت کمک کند؛ نتایج این تحقیق در مجله Scientific Reports منتشر شده است.
..........................................
خبر: برندگان جوایز جشنواره معماری جهانی 2013
 فهرست کوتاه برندگان جوایز «جشنواره جهانی معماری» (WAF (2013 اعلام شد. 
این مناسبت شامل بیش از 300 پروژه، 29 گروه فردی و سه گروه ساختمان‌های تمام‌شده، پروژه‌های چشم‌انداز و پروژه‌های آتی است.
این فهرست کوتاه شامل چندین سازه از جمله «برج البحر» است که دارای «پوست هوشمند» بوده و ادعا می‌شود که این پوست گرمای داخلی ناشی از نور خورشید را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.
آکواریوم «سیاره آبی» واقع در دانمارک که توسط EXNl طراحی شده نیز در این فهرست وجود دارد. این سازه هم‌اکنون بزرگ‌ترین آکواریوم شمال اروپا به شمار می‌آید.
به علاوه، ایستگاه تحقیقاتی Halley VI ساخت شرکت معماری Hugh Broughton نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.
این ایستگاه هم‌اکنون تسهیلات لبه تیغ را به دانشمندان بریتانیایی برای انجام آزمایشاتشان در قطب جنوب ارائه می‌دهد.
مراسم اعطای جوایز این جشنواره از دوم تا چهارم اکتبر در تفریحگاه Marina Bay Sands در سنگاپور برگزار می‌شود.
..........................................
خبر: رگ‌گیری آسان با دستگاه رگ‌نمای ساخت محققان کشور

دو تکنسین اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق به ساخت دستگاهی برای رگ‌گیری سریع و آسان در بیماران شدند.
یاسر مومنی، یکی از طراحان دستگاه گاروی رگ‌نما گفت: امروزه با افزایش حساسیت هر چه بیشتر مردم در بخش سلامت و به ویژه درمان، لزوم استفاده از ابزارهای مختلف حتی در ابتدایی‌ترین مراحل با هدف افزایش دقت و موفقیت و ایجاد اعتماد متقابل در درمانگر و درمان شونده خودنمایی می‌کند.
وی افزود: مایع درمانی (سرم تراپی) و تزریقات داخل وریدی که خود شامل برقراری راه وریدی و تزریق دارو و مایعات به بدن است، از ابتدایی‌ترین و حیاتی‌ترین مراحل یاد شده محسوب می‌شود.
مومنی اظهار کرد: در تمامی مراکز درمانی مثل آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشت و حتی مطب پزشکان و در تمامی کیفهای احیای قلبی ریوی لوازمی وجود دارد که تا به امروز براي تسهیل رگ گیری ساخته و توسعه داده شده‌اند و حتی در اکثر موارد قسمتهایی با وظیفه مشخص رگ گیری، نمونه گیری از خون و یا تزریقات داخل وریدی در این مکان‌ها موجود است.
طراح دستگاه گاروی رگ‌نما تصریح کرد: هم اکنون پروسه رگ‌گیری با تکیه بر مهارت فردی در مراکز مختلف انجام می‌شود که نیاز به مهارت در انتخاب رگ مناسب و سپس رگ‌گیری دارد و وسیله‌ای هم که در مرکز مربوطه براي پروسه رگ‌گیری استفاده می‌شود، یک کمربند کش سان بوده که بالای محل رگ‌گیری دور اندام بسته می‌شود و باعث مسدود و جمع شدن خون در رگ و نتیجتاً برجسته شدن رگ و آماده شدن برای رگ‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: دستگاه گاروی رگ‌نما با مکانیسمی نسبتاً ساده و فرآیند غیر تهاجمی باعث ایجاد وضوح بیشتر در نمایان کردن عروق سطحی پوست که معمولاً در رگ‌گیری از آنها استفاده می‌شود، شده و افزایش درصد موفقیت رگ گیری را در پی دارد.
مومنی با بیان این که برای طراحی و ساخت این دستگاه از بدنه ارگونومیک قوس دار جهت تطبیق کامل روی اندام مورد نظر که در اکثر مواقع ساعد و یا بازوی فرد بیمار است، استفاده شده است، افزود: اصلی‌ترین بخش این دستگاه سیستم الکترونیکی اپتیک دستگاه است.
حیدرضا احمدی، طراح دیگر این دستگاه نیز گفت: وزن تقریبی دستگاه حدود 111 تا 151 گرم ارزیابی می‌شود که با توجه به مدت زمان وجود آن روی اندام (فقط زمان برقرای راه وریدی) هیچ مشکلی برای اندام ایجاد نخواهد کرد.
وی اظهار کرد: این ابزار از بدنه پلیمری ساخته شده و در نتیجه بسیار سبک، کوچک و قابل حمل خواهد بود و استفاده از آن با تمهیداتی که اندیشیده شده بسیار آسان، کاربردی و مؤثر خواهد بود، همچنین استفاده از آن در تمامی سنین با شرایط و آناتومی متفاوت (چاق یا لاغر) امکانپذیر است.
وی در پایان تصریح کرد: از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به نمایان کردن رگها و حتی مویرگهای اندام مورد نظر، مسدود کردن رگ و ثابت کردن محل رگ‌گیری، امکان رگ‌گیری در محیط های کم نور، قابل حمل بودن دستگاه و استفاده از آن در آمبولانس‌ها در شرایط اورژانسی اشاره کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

38294