۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

منطقه ایده‌سازی در مغز کشف شد

به گزارش ICTPRESS، بدین ترتیب محققان به دستاورد چشمگیری برای پاسخ دادن به نحوه شکل گیری و گسترش ایده های خلاقانه در مغز دست یافته‌اند.
«متیو لیبرمان» از روانپزشکان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس تأکید می کند: انسان بطور مداوم در حال این تفکر است که چقدر چیزهایی که می بیند، می‌تواند برای سایر مردم نیز جالب، سرگرم کننده و قابل استفاده باشد و داده‌های مغزی مورد مطالعه در این تحقیق این مسأله را اثبات می‌کند.
محققان با انجام اسکن مغزی روی داوطلبان، افزایش قابل ملاحظه فعالیت در منطقه مغزی موسوم به اتصال تمپوروپاریتال (TPJ) را مشاهده کردند؛ این منطقه در سطح خارجی مغز و در بخش موسوم به «شبکه روانی» قرار داشته و در فرایند تفکر در خصوص نحوه برداشت و احساسات دیگران دخالت دارد.
«امیلی فالک» از دیگر محققان این مطالعه خاطر نشان می‌کند: افزایش فعالیت در منطقه TPJ‌ با افزایش توانایی برای متقاعد کردن دیگران در خصوص ایده‌های فردی مرتبط است.
دستاورد محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می‌تواند نحوه گسترش ایده در مغز را توضیح داده و منجر به توسعه تبلیغات موثر و متقاعد کننده در کنار تعامل بهتر معلمان با دانش آموزان و ایده های خلاقانه آنها شود.
نتایج این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

47016