۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

فناوري هم احساسات را به بازي مي‌گيرد

 به گزارش ICTPRESS ، اين ابزار جديد كه از گروه ابزارهاي لمسي محسوب مي‌شود، با استفاده از جريان هوا مي‌تواند گيرنده‌هاي موجود در پوست انسان را تحت تاثير قرار دهد.
اين دستگاه روميزي به‌ واسطه توليد جريان‌هايي از هواي فشرده با شدت‌ متفاوت مي‌تواند احساس لمس شدن را در پوست انسان شبيه‌سازي كند.
دستگاه موردبحث، متشكل از يك دمنده متصل به يك فرمان متحرك است كه قابليت دمش هوا با را با سرعت‌هاي متفاوت فراهم مي‌كند.
عملكرد اين دمنده به گونه‌اي است كه با حركات چرخشي و رفت و برگشت مي‌تواند جريان هوا را روي بدن حركت دهد و با تغيير شدت آن احساس لمس شدن يا نوازش را در پوست انسان ايجاد كند.
اين دستگاه توسط ۱۶ داوطلب مورد آزمايش قرار گرفته و هر داوطلب ۱۲ نوع جريان هوا را كه از نظر شدت، استمرار و زاويه دمش متفاوت بودند، تجربه كرده اند.
سپس داوطلبان احساسات خود را در رابطه با اين آزمون بيان كردند و در نتيجه اين آزمايش مشخص شد كه جريان‌ شديد هوا حس مغلوب شدن را در داوطلبان ايجاد مي‌كند؛ در حالي كه جريان‌ آرام موجب بروز احساسات خوشايندي در آنان مي‌شود.
به اعتقاد محققان، اين فناوري جديد در سيستم‌هاي حضور از راه دور و همچنين بازي‌هاي كامپيوتري پيشرفته، كاربرد دارد و مي تواند يك بعد جديد به بازي هاي كامپيوتري اضافه كند.
نتيجه كامل اين تحقيقات در كنفرانس بين‌المللي Affective Computing and Intelligent Interaction كه چندي پيش در ژنو برگزار شد، ارائه شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

11367