۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

شفاف ترين فناوری‌های ایمنی در خودروهای آینده به نمایش گذاشته شد

به گزارش ICTPRESS ، همزمان با برپایی نمایشگاه خودرو فرانکفورت، شرکت ایمنی خودرو TRW با استفاده از یک خودرو شفاف از جنس اکریلیک در ابعاد واقعی، طیف وسیعی از سیستم‌های هوشمند خودروهای آینده شامل کیسه هوا، حسگرهای مختلف، سیستم ایمنی هوشمند کمربند، ترمز و کنترل فرمان را به نمایش گذاشته است.
طیف وسیعی از حسگرهای دور تا دور خودرو، قادر به جمع آوری داده ها در میدان 360 درجه ای اطراف خودرو هستند؛ داده های جمع آوری شده از محیط بیرون به راننده برای کنترل سریع تر خودرو، حفاظت از جان سرنشینان و عابران در شرایط اضطراری کمک می کند.
یک رادار بسیار پیشرفته، فناوری دیگری است که در این خودرو معرفی شده است؛ این رادار خطر احتمالی برخورد با موانع از جمله عابران پیاده را به راننده هشدار داده و در شرایط اضطراری قادر به کاهش سرعت و ترمز اضطراری است.
‌سیستم جدید کمربند ایمنی نیز می تواند شدت فشار در هنگام تصادف را بشکل چشمگیری کاهش داده و از میزان صدمات احتمالی به سرنشینان خودرو بکاهد.
بهبود عملکرد پدال بدون نیاز به وارد کردن فشار اضافی، سیستم فرمان الکتریکی با مزایای صرفه جویی در مصرف سوخت، سیستم کنترل ترمز یکپارچه (IBC)با امکان ترمز گرفتن خودکار و ذخیره انرژی از دیگر فناوری هایی است که روی خودروی شفاف نصب شده است.
شرکت TRW تأمین کننده فناوری های نوین ایمنی خودرو برای خودروسازان بزرگ دنیا مانند فولکس واگن، مرسدس بنز، فورد، جنرال موتورز و تویوتا است.
کارشناسان امنیت جاده‌ها معتقدند، سیستم‌های ایمنی هوشمند و فناوری های نوین تا یک دهه آینده ضریب ایمنی جاده و سرنشینان خودرو را بطور چشمگیری افزایش داده و به کاهش تعداد تلفات جاده ای کمک می کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

77315