۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

مدیرعامل "مبین نت" تنها اپراتور سراسری وایمکس ایران: آغاز برنامه ریزی ارتقاء فناوری در سال 93

مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس روز چهارشنبه 27 شهریور ماه در نشستی خبری با اعلام این خبر که برنامه ریزی برای ارائه خدمات بر پایه فناوری های توسعه یافته حتی به غیر از وایمکس در دستور کار سال 93 این اپراتور است تصریح کرد: اپراتور با تغییر فناوری فنا نمی شود و ما نیز همگام با توسعه روزافزون شبکه سرویس دهی وایمکس به سمت فناوری های نو خواهیم رفت.
اصفهانی اضهار داشت: فناوری وایمکس در دنیا درحال منسوخ شدن است و حداکثر تا ۵ سال آینده می توان تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرد لذا به سرعت باید به سمت ارتقاء فناوری برویم.

آینده 520 هزار مشترک وایمکس مبین‌نت با تغییر فناوری بدون مجوز توسعه چه می شود؟

اصفهانی گفت: مشخص است که وایمکس در رقابت با تکنولوژی‌های آینده از قبیل 3G (نسل سوم موبایل) و LTE (نسل چهارم)، آینده روشنی نخواهد داشت و در آینده با منسوخ شدن کامل تکنولوژی وایمکس، تهیه تجهیزات آن امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین با رویکرد صحیح مسئولان می توان ما آمادگی کامل داریم تا به سرعت با تغییر فناوری آینده روشن و قابل قبولی را برای مشترکان وایمکس رقم بزنیم.

وی گفت: به این خاطر به طور جدی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صحبت کرده‌ایم و آنها به طور ضمنی موافقت‌هایی را برای ارتقاء تکنولوژی به نسل بالاتر اعلام کرده‌اند، اما هنوز مجوز رسمی و نهایی صادر نشده است.

مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت گفت: قرار نیست با رفتن تکنولوژی اپراتور از بین برود بلکه می‌توان تکنولوژی قدیمی وایمکس را با تکنولوژی‌های جدید 3G و LTE جایگزین کرد.

وی گفت: هم‌اکنون اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت 520 هزار مشترک و هزار سایت روشن در 122 شهر کشور دارد. این اپراتور در تمام 30 استان و برخی جزایر پوشش دارد.

مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت گفت: 54 درصد پرسنل این اپراتور بین 20 تا 30 سال و 37 درصد بیش از 40 سال سن دارند و این افتخاری برای ماست که اغلب نیروهای این شرکت جوان هستند.

وی ادامه داد: خدمات مبین‌نت در دو گروه اینترنت خانگی و خدمات سازمانی (فروش پهنای باند) ارائه می‌شود.

اصفهانی گفت: از سال گذشته سرویس وایفای مبین‌نت راه‌اندازی تجاری شده و ارائه جدیدتر این سرویس در دستورکار بوده و از نمایشگاه تلکام امسال خواهد بود.

مبین نت: پرظرفیت ترین شبکه انتقال شهری با سرمایه گذاری های لازم

مدیرعامل مبین نت تصریح کرد: اخیراً ظرفیت‌های انتقال شهری در شبکه وایمکس مبین‌نت افزایش یافته به گونه‌ای که یکی از پرظرفیت‌ترین شبکه انتقال شهری را دراختیار دارد.
به دلیل عدم نصب آنتن‌های جدید عملاً نمی‌توانیم مشترک بیشتری بگیریم ، از این رو سرمایه‌گذاری بزرگ اخیر انجام شده عملاً منفعل مانده است و سایت‌های جدید خریداری شده امکان نصب ندارد.

 وی گفت: از اول آبان تاکنون 60 سایت در تهران باید اضافه می‌کردیم که به دلیل خودداری شرکت ارتباطات مشترک شهر، عملاً از آبان توسعه شبکه در تهران متوقف شده است. این در حالی است که مبین نت نسبت به سایر اپراتورها،‌ تعداد سایت‌های کمتری دارد.

اصفهانی افزود: بیش از 50 درصد سایت‌های وایمکس مبین‌نت با همراه اول share(مشترک) است، اما اگر حتی مبین‌نت با همراه اول برای استفاده مشترک از سایت‌های همراه اول به توافق برسد، اما باز هم باید از شرکت ارتباط مشترک شهر، مجوز بگیرد.

صنعت تلكام در ايران با يك سوم ظرفيت كار مي كند / 4 تا 7 مهر با خدمات جدید در ایران تلکام 2013

مديرعامل شركت ارتباطات مبين نت گفت : صنعت تلكام ( صنايع مخابراتي و اطلاع رساني ) در ايران از نظر كسب و كار و سهم اقتصادي با يك سوم ظرفيت كار مي كند . علت وضعيت كنوني صنعت تلكام را حاكي از سرمايه گذاري كم در اين حوزه دانست.
اصفهانی با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي تلكام ۲۰۱۳ از چهارم مهرماه در تهران ، افزود: مبين نت مانند دوره هاي گذشته در اين نمايشگاه حضور خواهد شد .
وی از عرضه مودم جديد اين شركت در نمايشگاه تلكام ۲۰۱۳ خبر داد و گفت: اين مودم جيبي در نوع خود منحصر بفرد است و در ايران عرضه نشده است.

صدور مجوز وايمكس سيار با پايان دوره انحصار نسل سوم

اصفهاني با اشاره به اين كه تجهيزات وايمكس قابليت ارتقا به سرويس سيار وايمكس را دارد ، افزود: براي ارايه سرويس وايمكس سيار بايد از سازمان تنظيم مقررات مجوز بگيريم.
وي اظهار اميدواري كرد كه با پايان دوره انحصار در ارائه نسل سوم مجوز موبيلتي براي مبين نت صادر شود.

ارائه اینترنت وای‌فای به اسم اینترنت وایمکس از سوی بعضی شرکت ها !

اصفهانی همچنین از سرویس‌دهی برخی شرکت‌ها با ظاهر و نام وایمکس و در عمل ارائه وای‌فای خبر داد و گفت: هم‌اکنون 20 هزار مشترک در تهران به اسم وایمکس سرویس وای‌فای می‌گیرند و این تخلف است.

مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت توضیح داد: همچنان که هم‌اکنون دو اپراتور وایمکس که هم‌زمان با ما از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه وایمکس اخذ کرده‌اند، سرویسی ارائه نمی‌کنند.

تعرفه هاي وايمكس بازنگري شود

اصفهاني با اشاره به اين كه تعرفه هاي وايمكس چهار سال است كه تغييري نكرده ،گفت: تعرفه هاي وايمكس چهار سال است كه بدون بازنگري تمديد مي شود ، درخواست داشتيم با توجه به تورم اين مصوبه بازنگري شود.
وي با تاكيد بر اين كه اين تعرفه ها خيلي قديمي شده و تغييرات اقتصادي كشور در آن لحاظ نشده است ، تصريح كرد تعرفه هاي نامناسب به نفع مصرف كننده نيز نيست ، چرا كه سرويس دهند دچار مشكل مي شود و به كيفيت خدمات صدمه مي خورد .

حق ليسانس مبين نت بالا بود
مدير عامل مبين نت گفت: اين شركت ۱۰۶ ميليارد تومان حق ليسانس پرداخت كرده كه رقم بالايي است و دليل آن نيز بالا بودن قيمت پايه اي است كه سازمان تنظيم مقررات تعيين كرده است ، در حاليكه به جاي تعيين رقم بالا براي حق ليسانس ، اين رقم مي توانست صرف توسعه شبكه شود .

به گزارش ICTPRESS ، اپراتور سراسری وایمکس در سال 87 پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد و در سال 89 بهره‌برداری تجاری از شبکه آغاز شد.
مبين نت در ۳۰ استان و ۱۲۲ شهر خدمات وايمكس ارايه مي كند و در چند ماه اخير نيز شبكه خود را در استانهاي جنوبي مانند فارس و خوزستان توسعه داده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

16976