۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

مدیرعامل فیسبوک: جاسوسي آمريکا به اعتماد کاربران فيس بوک لطمه زده است

به گزارش ICTPRESS، مارک زوکِربِرگ مدیر عامل «فیس بوک» گفت افشاگری ها درباره اقدامات تجسسی دولت آمریکا به اعتماد کاربران در شرکت های اینترنتی لطمه می زند.
زوکربرگ افزود البته آگاهی بیشتر درباره برنامه های رایانه ای می تواند تا حدی از نگرانی های عمومی در این زمینه بکاهد. زوکربرگِ بیست و نه ساله که میلیاردِر است (چهارمین شهروند ثروتمند جهان) در مراسمی به میزبانی مسئولان مجله آتلانتیک از دولت فدرال آمریکا خواست تا درباره اطلاعات درخواستی خود از شرکت های اینترنتی، بیشتر اطلاع رسانی کند.
مدیر عامل فیس بوک گفت: « با توجه به اطلاعاتی که در فیس بوک می بینم، آنچه می توانم به شما بگویم این است که دولت هر قدر درباره نحوه درخواست اطلاعات از ما شفافیت و اطلاع رسانی بیشتر داشته باشد، مردم نیز در این باره حس بهتری خواهند داشت. از خواندن اخبار در رسانه ها نمی توان دریافت که آیا میزان درخواست های دولت (از شرکت های رایانه ای) هزار عدد است یا صد میلیون. گمان می کنم هر قدر دولت بیشتر شفافیت داشته باشد، مردم نیز حس بهتری دارند».
زوکِربرگ همچنین ابراز نگرانی کرد اعتراض به برنامه های جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا ممکن است دیگر کشورها را با آمریکا بیگانه کند و به ابتکار در سطح جهانی لطمه بزند. فیس بوک اوایل امسال اعلام کرد یک میلیارد و صد میلیون نفر در سراسر دنیا هر ماه از خدمات این پایگاه اینترنتی استفاده می کنند.
مسئولان حوزه فناوری در آمریکا این روزها دولت این کشور را برای شفافیت بیشتر در خصوص درخواست های خود از شرکت های اینترنتی، تحت فشار گذاشته اند. شرکت های اینترنتی آمریکا همچنین می کوشند از نگرانی ها در خصوص مشارکت خود در برنامه جاسوسی گسترده آمریکا بکاهند. طرح های جاسوسی آمریکا را نخستین بار، ادوارد اسنودن مأمور سابق آژانس امنیت ملی این کشور فاش کرد.
اوایل این ماه «فیس بوک» نیز مانند شرکت های یاهو، گوگل و مایکروسافت از « دیوان تجسس اطلاعات خارجی» در آمریکا خواست تا آزادی لازم را برای انتشار درخواست های مربوط به دریافت اطلاعات ( مرتبط با کاربران)، داشته باشد.
مدیر عامل فیس بوک روز چهارشنبه گفت هیچ انتقادی درباره سیاست های خود فیس بوک تاکنون نتوانسته است به اندازه افشاگری ها درباره تجسس اینترنتی آمریکا، به اعتماد کاربران فیس بوک لطمه بزند.
زوکِربرگ این روزها همچنین با نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات دیدار داشته است تا برای اصلاح قوانین مربوط به مهاجرت، لابی کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

20852