مدير عامل مبين وان اعلام كرد: ارائه 200 سرويس ارزشافزوده بر بستر تلفنثابت و همراه مخابرات
به گزارش ICTPRESS ، عليرضا شاهمحمدي امروز در يك نشست خبري اظهار داشت: در حال حاضر يك شركت روي بستر تلفن ثابت به شركت مخابرات ايران و 4 شركت روي بستر تلفنهمراه به همراه اول، سرويسهاي ارزش افزوده ارائه ميكنند.
*ارائه 200 سرويس ارزشافزوده بر بستر تلفنثابت و همراه مخابرات
وي توضيح داد: سرويسهاي ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت مخابرات توسط شركت همكار مبين وان به مشتركان ارائه ميشود و مبين وان تنها سرويسدهندهاي است كه در دو بخش تلفن ثابت و همراه فعال است.
مديرعامل مبين وان ادامه داد: در حال حاضر حدود 200 سرويس ارزشافزوده روي بستر تلفن ثابت و تلفن همراه به شركت مخابرات ايران و همراه اول ارائه ميكنيم كه از اين تعداد 20 سرويس در بستر كدهاي دستوري (USSD) ارائه ميشود.
گفتني است مبين وان در نمايشگاه تلكام امسال ، اخرين دستاوردهاي خود در گروه مخابرات ايران را به عرضه در خواهد آورد .
*شريك خارجي حذف شد
وي در پاسخ به اين سوال كه در آغاز كار، يك شركت ايتالياتي با اين گروه همكار بود و اسم گروه نيز از بخشي از نام شركت «وان» ايتاليا انتخاب شده بود، تكليف آن شريك خارجي چه شد، گفت: مبينوان در ابتدا با مشاركت يك شركت ايتاليايي تأسيس شده بود كه با نظر سهامداران، اين شركت خارجي اوايل سال 92 از مبينوان جدا شد. در نتيجه هم اكنون شريك خارجي نداريم و تركيب سهامداري شركت متشكل از شركت جامع مبين و شركت گسترش الكترونيك ايران است.
*اغلب كاربران سرويسهاي ارزش افزوده همراه اول و مخابرات شاغلين هستند
شاه محمدي تأكيد كرد: اغلب جامعه آماري كاربران ما شاغلين هستند و تعداد قشر جوان كه اغلب طرفدار سرويسهاي سرگرمي، بازي و جدابيتها هستند بين طرفداران ما كمتر ديده ميشوند. با توجه به جامعه كاربري اغلب شاغل، به دنبال ارائه سرويسهاي كاربردي و آموزشهاي عمومي و خدمات عمومي هستيم.
اين ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت و همراه گفت: هدفگذاري ارائه سرويسهاي ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت و همراه به سمت تعاملي است. همچنان كه هم اكنون نيز حدود 30 نوع سرويس تعاملي ارائه ميكنيم.
*سرويس ارزش افزوده بر بستر MMS وجود ندارد
اين فعال بازار سرويسهاي ارزش افزوده تأكيد كرد: براي ارائه سرويسهاي ارزش افزوده در بستر تلفن ثابت در يك مركز مخابراتي در هر يك از 31 مركز استان كشور تجهيزات نصب كردهايم كه اين تجهيزات شامل سرورها و سوئيچهاي مخابراتي است.
شاهمحمدي در پاسخ به اين سوال كه چرا سرويسهاي ارزش افزوده محدود به تلفن ثابت و پيامك تلفنهمراه است، گفت: هماكنون سرويس ارزشافزودهاي روي بستر پيام چندرسانهاي (MMS) وجود ندارد، زيرا تاكنون امكان فني و قانوني اين سرويسها وجود نداشت. از سوي ديگر به واقع هنوز نياز به اين سرويس احساس نشده بود و مخاطب نداشت.
وي همچنين از ارائه سرويسهاي ارزشافزوده سازماني خبر داد و گفت: براي اين كار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حال تفاهم هستيم و اين دو وزارتخانه به دنبال شماره «سبك زندگي» (سرويسي مشابه *8 تلفن ثابت) هستند.
اين فعال بازار سرويسهاي ارزش افزوده تأكيد كرد: براي مثال با وزارت بهداشت توافق كردهايم كه روي بستر تلفن ثابت و همراه «تلفن ضروري» راهاندازي كنيم.
*5 ميليون نفر، مشترك سرويسهاي ارزش افزوده تلفن ثابت و همراه اول
شاهمحمدي گفت: در حال حاضر سرويسهاي ارزشافزوده مبينوان 5 ميليون مشترك بين مشتركان تلفن ثابت و همراه دارد و بيش از 14 ميليون مشترك در ليست مشتركان ثبت نام كردهاند.
وي با بيان اينكه درآمد سرويس ارزش افزوده تلفن همراه بيش از سرويس ارزش افزوده تلفن ثابت است، گفت: در زمينه تلفن همراه هر كس مسئول و صاحب تلفنهمراه خود است و از اين رو استقبال از سرويسهاي ارزش افزوده تلفنهمراه بيشتر از تلفن ثابت است؛ در زمينه تلفن ثابت نيز حدوداً 200 هزار تماس براي دريافت سرويس از طرف مشتركان وجود دارد.
*30 درصد پيشبيني درآمد فروش سرويسهاي ارزش افزوده محقق شده است
اين ارائهدهنده سرويسهاي ارزش افزوده مخابراتي در پاسخ به اين سوالي در خصوص درآمد زايي بازار سرويسهاي ارزش افزوده در ايران و اينكه درآمد ناشي در ابن بازار تا چه حد بر پيشبينيهاي درآمدي منطبق بوده است، گفت: از ابتداي فعاليت شركت تاكنون، از 30 درصد ظرفيت مشتريان استفاده كردهايم و به تبع حدود 30 درصد از پيشبيني درآمدي محقق شده است؛ تحقق كامل پيشبينيهاي درآمدي نيازمند زمان براي فراگير شدن سرويسهاي ارزش افزوده و توسعه اين بازار بين مردم است.
نظرات : 0