۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ثبت نام متقاضیان استفاده از خدمات الکترونیک مخابرات استان تهران در نمایشگاه ایران تلکام 2013

به گزارش ICTPRESS ، سید اسماعیل حسینی - سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران - در گفت‌ و ‌گو با ستاد خبری گروه مخابرات ایران ویژه نمایشگاه تلکام 2013 ، با بيان اين مطلب اظهار كرد : با توجه به مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای انجام امور تلفنی و نیز به‌ منظور تسریع در امر اطلاع‌رسانی ، سرویس‌های خدمات الکترونیک در راستای گسترش فرهنگ مشتری‌مداری و نیز تحقق دولت الکترونیکی ارایه می‌شود.
وي گفت : علاقه‌مندان استفاده از خدمات الکترونيک مخابرات استان تهران مي‌توانند با در دست داشتن کارت ملی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی - ایران تلکام 2013 – كه چهارم تا هفتم مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود يك نام کاربری و شناسه کاربری دريافت كرده و بدون مراجعه به مرکز مخابراتي از خدمات این سرویس استفاده کنند.
وي با تشریح انواع خدمات الکترونيکي مخابرات استان تهران گفت : دسته اول خدماتي است كه استفاده از آن‌ها به عضویت در سایت شرکت مخابرات ایران نيازمند نمی باشد. و تنها با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه خدمات اینترنتی می‌توان به آنها دست یافت. این دسته از خدمات به کلیه مشترکان (اعم از مالک یا استفاده کننده) و نیز متقاضیان تلفن ثابت ارایه می‌شود. و اموری مثل ثبت نام تلفن و پیگیری آن ، دریافت قبض المثنی ، پرداخت اینترنتی قبوض و فروش کارت‌های اعتباری (IN) را شامل می گردد.
وي افزود : دسته دوم خدماتی است که برای استفاده از آنها باید به عضویت سایت درآمد ، این خدمات فقط به مالکان تلفن ارایه می‌شود و عبارتند از بررسی امکانات تغییر تلفن ، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس‌های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم 118 و یا انصراف از آن، کشف مزاحمت تلفنی، باز کردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریزمکالمات، دریافت رمز 1818 و صدور قبض المثنی.
حسینی در خصوص خدمات قابل ارایه به این دسته از افراد گفت : علاوه بر سرویس‌هایی که نیاز به عضویت ندارند ، خدماتی از جمله درخواست قطع و وصل تلفن ، کشف مزاحمت ، بستن و باز کردن صفر دوم ، دریافت ریزمکالمات و دریافت رمز 1818 ارائه می‌شود.
سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه دریافت این خدمات اظهار داشت : به اين منظور بايد فرم عضويت در سايت شرکت را پر كرد. اشخاص حقيقي فرم ثبت‌ نام کاربران حقيقي و اشخاص حقوقي فرم نام‌نويسي کاربران حقوقي را تکميل مي‌كنند و بهتر است قبل از شروع به تکميل فرم ، اطلاعات مورد نياز را جمع‌آوري و سپس در سيستم ثبت نمايند تا در مراحل تکميل فرم وقفه ايجاد نشود.
وي با بيان اينكه مشتركان پس از ثبت اطلاعات ، کليه شماره تلفن‌هايي را که برای آنها مايل به استفاده از خدمات الکترونيک هستند ، وارد مي كنند اظهار كرد : تعيين وضعيت تملک براي هر تلفن مورد درخواست (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورت مستاجر بودن ، تاريخ اتمام اجاره نامه نيز بايد درج شود ؛ اگر مشترک حقيقي باشد ، سيستم شماره کد ملي به عنوان شناسه کاربري در نظر گرفته و فقط يک رمز عبور داده مي‌شود. چنانچه مشترک حقوقي باشد ، شناسه کاربري مناسب توسط مشترك انتخاب و از سوي سيستم فقط يک رمز عبور داده ميشود.

نظرات : 0

ثبت نظر

74835