۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ICT : کل زنجیره‎ی فعالان حوزه‎ ICT مورد حمایت قرار می‎گیرند

به گزارش ICTPRESS، مهندس سید مجتبی هاشمی در مراسم معارفه خود در این سمت تأکید کرد: کل زنجیره فعالان در حوزه ICT از بخش پژوهش تا تولید و صادرات مورد حمایت قرار می گیرند.

هاشمی با بیان این که در بخش های بین الملل صدور خدمات فنی و مهندسی و تولیدات داخلی با تحولاتی روبرو خواهیم شد گفت: در دهه 80 در بخش صنایع پیشرفته در کشور 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که 50 تا 60 میلیارد آن در حوزه ICT بوده است و نیمی از این رقم نیز در بخش تحقیق و توسعه حوزه ICT سرمایه گذاری شد که به نسبت شاهد نتایج خوبی در تجهیزات صنعت نرم افزار بوده ایم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری کشور ها در بخش تحقیق و توسعه در حوزه ICT افزایش یافته است افزود: در سال 2008 کشورهای عضو ECO  در این بخش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 130 میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند که این رقم دو و نیم  برابر سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش خودرو و 3 برابر بخش داروسازی بوده است.

هاشمی با بیان این که شکاف بین کشورهای پیشرفته با کشورهای در حال توسعه در سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه نیز دیده می شود گفت: در سال 2008 حدود 40 درصد از سرمایه گذاری صورت گرفته در بخشی تحقیق و توسعه در آمریکا به حوزه ICT مربوط می شد که این رقم در اروپا 25 درصد و در کره جنوبی 9 درصد بوده است.

وی همچنین در پایان خواستار ارتباط تنگاتنگ با سازمان ها و اداره کل های مجموعه وزارت برای پیشبرد اهداف بخش شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

86826