۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

دكتر سيد هاشمي: مخابرات 15 هزار و 650 ميليارد تومان به دولت پرداخت كرده است

 

به گزارش ICTPRESS ،‌ دكتر سيدمصطفي سيدهاشمي در مراسم افتتاحيه ساختمان جديد اداره كل مخابرات منطقه البرز كه صبح روز دوشنبه ششم آبان‌ماه با حضور استاندار،‌ نمايندگان استان البرز در مجلس شوراي اسلامي، فرمانده سپاه البرز و مديران شركت مخابرات استان تهران و البرز برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: دولت در چهارسال پس از خصوصی شدن شركت مخابرات ايران، تاكنون 10 هزار ميليارد تومان از مخابرات گرفته است كه پنج‌هزار و 650 ميليارد تومان نيز بابت خريد اوليه مخابرات را بايد به اين رقم افزود.
وي تأكيد کرد: تاكنون هيچ قسط عقب‌افتاده‌اي بابت اقساط خريد شركت مخابرات ايران وجود ندارد و ديناري كاهش نداشته‌ايم.
دكتر سيدهاشمي ، حفظ وضع موجود و توسعه خدمات ارتباطي و مخابرات را بعنوان دو رسالت محوري شركت مخابرات پس از خصوصي‌سازي برشمرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاري 105 ميليارد تومان در استان تهران و 15 ميليارد در مخابرات استان البرز سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و تا آخر سال اين رقم به 34 ميليارد تومان خواهد رسيد.
رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران با بيان اين كه استان البرز نخستين استاني بود كه طرح هم‌كدي در آن به اجرا درآمد اظهار داشت:‌ در گذشته هزينه مكالمه بعنوان مثال از روستاهاي طالقان و شهرستان طالقان بابت هرپالس 15 و سه ريال بود كه با اجراي طرح هم‌كدي درحال حاضر اين رقم 8/5 ريال است.
وي افزود: قرار بود از مشتركان استان البرز آبونمان بگييريم اما ما براي استان البرز تخفيف قايل شديم تا بتوانيم مشتريان خوبي را جذب كنيم.
دكتر سيدهاشمي در همين باره تصريح كرد:‌ فشار زيادي براي بازگرداندن تعرفه‌ها به قيمت قبلي بود، باوجود زيان هنگفتي كه به ما وارد آمد گفتيم طرح هم‌كدي با قيمت هر پالس 8/5 ريال پيشكش مردم شريف استان البرز باشد.
رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران با اشاره به وجود بيش از 85 هزار كارمند متعهد و متخصص در خانواده بزرگ مخابرات كشور گفت: بيش از 57 درصد پرسنل ما از ايثارگران جان‌ بركف هستند كه در زمره انسان‌هاي صادق، سالم و متعهد به شمار مي‌روند و مخابرات با تكيه بر اين پتانسيل عظيم در مسير تحقق اهداف متعالي به پيش مي‌رود.
وي افزود:‌ مسير حركت ما مبتني بر چشم‌انداز بلندی ترسيم شده است و اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داريم اما با عزم راسخ به حركت خود ادامه خواهيم داد.
دكتر سيدهاشمي با تأكيد بر ضرورت تعامل و هماهنگي بيشتر ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و دولت تصريح كرد: فراهم ساختن بستر مناسب براي توسعه هرچه بيشتر شبكه ارتباطي و مخابرات بويژه در استان البرز و توجه هرچه بيشتر دولت به نيازهاي ارتباطي مردم، منجر به ايجاد پروژه‌هاي جديد مخابرات و گسترش خدمت‌رساني به نقاط محروم و روستايي مي‌شود.
وي با اشاره به ساخت ساختمان ستادي، اداري و پشتيباني اداره كل مخابرات منطقه البرز،‌ تلاش‌هاي مهندس مهمان‌نواز مديركل مخابرات اين منطقه و ساير همكاران را كه در كمتر از دو سال اين ساختمان را آماده كردند، ارزشمند و قابل ارج توصيف كرد و باتوجه به مناسبت مذهبي عيدغدير، خواستار در نظر گرفته شدن عيدي مناسب براي تمامي كاركنان اداره كل مخابرات منطقه البرز شد.

گفتني است در ابتداي اين مراسم پس از آنكه مهندس مهمان‌نواز به مدعوين خيرمقدم گفت و گزارش اجمالي از وضعيت فعلي و برنامه‌هاي آتي اين منطقه ارائه كرد، مهندس صيدي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران سخنراني كرد.

 

 

وي با بيان اين كه 24 درصد مراكز مخابراتي شهري در استان البرز قرار دارند از سرمايه‌گذاري 110 ميلياردي در شش ماهه نخست سال جاري خبر داد و افزود:‌ گسترش تلفن ثابت ، توسعه ديتاي استان البرز، تقويت سامانه پاسخگويي و پشتيباني از مشتركان، تعامل با شركت زيرساخت براي گسترش پهناي باند اينترنت، برنامه‌ريزي براي تجهيز مراكز علمي، تحقيقاتي و ساختماني اداري به VPN‌ از مهم‌ترين پروژه‌هاي در دست اجراي مخابرات منطقه البرز است.
مهندس صيدي با اشاره به استقبال خوب مردم البرز از اينترنت حجمي شركت مخابرات خاطرنشان ساخت:‌ براي گسترش پهناي باند اينترنت و بالا بردن ضريب نفوذ آن تعامل خوبی با شركت زيرساخت برقرار شده است و همكاري نمايندگان محترم اين استان، تأثير بسزايي در افزايش و ارتقاي سطح ارايه خدمات ارتباطي، مخابراتي به همراه خواهد داشت.
مديرعامل شركت مخابرات استان تهران با بيان اين كه سرويس تلفن اعتباري نيز در استان البرز راه‌اندازي شده است، از تشكيل ستاد ويژه براي نظارت و سامان دادن به وضعیت پيمانكاران خبر داد.
شايان ذكر است در اين مراسم استاندار استان البرز و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حاضر در مراسم به تبيين ديدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه مسايل ارتباطي و مخابراتی و تشريح ضرورت‌هاي مورد نياز اين عرصه در استان البرز پرداختند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

87174