۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

تسریع عبور از بخشهاي امنیتی فرودگاه ها با به كارگيري اسكنر

به گزارش ICTPRESS ، مهندسان کالیفرنیایی با ارائه یک درخواست ثبت اختراع که به بخش امنیتی فرودگاه مربوط می شوند، تلاش کرده اند فرآیند بازکردن و بستن چمدانها و کیفهای دستی مسافران را که در بسیاری از موارد به خشم مسافران می انجامد کاهش دهند.
هنگامی که در بخش امنیتی فرودگاه از مسافران خواسته می شود وسایل خود را در نوارهای غلطان قرار دهند آنها باید اطمینان حاصل کنند که مایعاتی که حمل می کنند به لپ تاپ، آی پد و یا کیندلی که از کیفشان بیرون آورده صدمه ای وارد نمی کنند و همچنین تمام مورادی که از کیف و چمدان دستی خود خارج کرده اند را دوباره به شکل قبل به چمدان بازگردانند.
به نظر می رسد که اسکنرهای امنیتی فرودگاه نمی توانند با ابتدایی ترین وسایل روزمره چون سشوار کنار بیاییند و تمام این وسایل باید از داخل کیفی بیرون آمده و سپس اسکن شوند.
درخواست ثبت اختراع جدیدی که توسط مهندسان کالیفرنیایی ارائه شده یک اسکنر اشعه ایکس پرتونگاری مقطعی است که می تواند وجه نقد، داروهای مخدر، تنباکو و مایعات را شناسایی کند.
این دستگاه از یک نوع اسکن اشعه ایکس سه بعدی استفاده می کند که اغلب در بیمارستانها برای بررسی نشانه های سرطان یا مشکلات استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت راپی‌اسکن در کالیفرنیا که درخواست ثبت این اختراع را ارائه کرده مدعی شده است که با نصب چندین حلقه از حسگرهای اشعه ایکس می توان به سرعت تصاویر بریده شده مقعطی از یک کیف و یا چمدان دستی بدست آورد تا مشخص شود که داخل آن چیست.
این تصاویر پس از انطباق با یک پایگاه داده ها به اوپراتور کمک می کند در شناسایی مواد غیر قانونی و یا تهدیدهای احتمالی موفق عمل کند.
درخواست ثبت این اختراع مشخص نکرده است که آیا تمام موراد باید در کیسه های شفاف قرار داده شوند یا خیر.

نظرات : 0

ثبت نظر

41729