۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

وزیر ارتباطات: به دنبال این هستیم که سرعت اینترنت بیشتر باشد تا جوابگوی نیازهای مردم باشیم

به گزارش ICTPRESS ، محمود واعظی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با افزایش پهنای باند اینترنت تعرفه فروش این خدمات به شرکت های اینترنتی کاهش پیدا می کند از برنامه های وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات اینترنت و پهنای باند لاک پشتی خبرداد و گفت: به دنبال این هستیم که سرعت اینترنت بیشتر باشد تا جوابگوی نیازهای مردم باشیم و امیدواریم تا دو سال آینده اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.
وی درمورد نسل چهارم تلفن همراه در کشور نیز گفت: زمانی که انحصار دوره فعالیت اپراتور رایتل تمام شود بنا بر این است که برای اپراتورهای متقاضی که شرایط ما را بپذیرند پروانه فعالیت نسل سه و چهار صادر کنیم.
وزیر ارتباطات با بیان این که این دوره انحصار نیمه اول سال آینده برداشته می شود، گفت: در زمینه رایتل بحث ما بحث جریمه نیست و این اپراتور از نظر ارائه خدمات مکالمات تصویری حقی داشته که باید بر اساس پروانه این سرویس را ارائه می کرده اما به دلیل مشکلات این سرویس هم اکنون ارائه نمی شود و ما باید در برخوردمان با رایتل انعطاف نشان دهیم.
دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تا 1/5 سال آینده
وی اظهار داشت: در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: بر اساس مصوب شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات مکلف به تهیه مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات شده است که این طرح هم اکنون تهیه شده و در شورای معین نیز به بحث گذاشته شده است که به محض تصویب کارش را در وزارت ارتباطات شروع می کند.
وی ابراز امیدواری کرد: دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در لایه های مختلف تا 1.5 سال آینده محقق شود.
تعیین تعرفه پیامکهای انبوه
وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته ای برای تعیین تعرفه پیامک های انبوه خبر داد و گفت: این طرح تا دو ماه آینده اجرایی می شود.
وی گفت: دنبال این هستیم که سرعت بیشتری را برای اینترنت کشور با افزایش پهنای باند اینترنت داشته باشیم تا جوابگوی مردم باشیم و دیگر پهنای باند لاک پشتی نداشته باشیم.
اپراتورهای موبایل برای نسل چهارم معیارسنجی می شوند
واعظی با بیان این که برای ارائه خدمات نسل چهارم موبایل اپراتورها را از نظر عملکرد معیارسنجی می کنیم افزود: اپراتورهای موبایل باید ویژگی های مدنظر سازمان تنظیم مقررات را برای ارائه این خدمات داشته باشند.
وزیر ارتباطات برای اشکالاتی که نهادهای نظارتی به مرکز تحقیقات مخابرات ایران گرفته اند گفت: در یک سال قبل از بودجه متعلق به مرکز تحقیقات مخابرات برای فضای مجازی استفاده می شد که دستگاه های نظارتی بر این موضوع اشکال وارد کرده اند.
وی در مورد عملکرد اپراتورهای عملکرد همراه اول گفت: برای ما فرقی میان اپراتورهای همراه اول وجود ندارد و اعتقادمان این است که اپراتورها خدمت گذار مردم بوده و سرویس خوب ارائه کنند. در این زمینه اگر تخلفی صورت بگیرد وظیفه وزارت ارتباطات است که به این تخلفات رسیدگی کند. بر این اساس تلفن گویای 195 را برای دریافت گزارش از مردم در زمینه ضعف ها و تخلفات این بخش راه اندازی کرده ایم.

نظرات : 0

ثبت نظر

63060