۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

1 تا 3 درصد بودجه دستگاهها به پژوهش اختصاص می یابد

به گزارش ICTPRESS ، دکتر وحید احمدی در حاشیه صد و دهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه افزود: در این جلسه در خصوص تصویب سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور بحث و بررسی شد که بر اساس قانون هر سال باید از سوی شورای عتف اولویت ها و سیاست های علمی کشور تعیین شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه تبیین این سیاستها منجر به اعلام هزینه کردها می شود، اظهار داشت: طبق روال گذشته کمیسیون های این شورا با مطالعاتی که انجام می دهند پیشنهاداتی را در این جلسه در زمینه تعیین اولویت ها ارائه کردند که برخی از اولویت ها جابه جا و برخی از پیشنهادات نیز برای اعمال نظرات اصلاحی به کمیسیون های تخصصی شورا برگردانده شد.
وی در خصوص اولویت های تعیین نشده در برخی از حوزه ها یادآور شد: اولویت های حوزه های پژوهشی که در این جلسه تعیین نشده است همچنان به روال گذشته ادامه خواهد داشت.
احمدی با بیان اینکه اولویت های کمیسیون انرژی تغییراتی صورت گرفته است، ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی نیز مقرر شد تا با ارائه پیشنهادات آنها در زمینه اولویت های این کمیسیون موارد اصلاحی اعمال شود.
دبیر شورای عتف بررسی و تصویب دستورالعمل آیین نامه بند 116 قانون بودجه سال 92 را از دیگر موضوعات این جلسه ذکر کرد و گفت: آیین نامه این قانون ابلاغ شده بود ولی به دلیل جابه جایی دولت تاکنون اجرایی نشده بود. در این جلسه دستورالعمل این آیین نامه به تصویب نهایی رسید.
احمدی همچنین خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز کمیسیون عتف این دستورالعمل به دستگاهها ابلاغ خواهد شد و بر اساس این دستورالعمل اعتبارات یک تا 3 درصد بودجه های پژوهشی هزینه می شود.
وی بررسی طرح کلان کسب دانش و بومی سازی و تولید صنعتی باتری های لیتیومی را از دیگر موضوعات این جلسه نام برد و یادآور شد: به دلیل کمبود وقت بررسی این طرح به جلسه آینده موکول شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

89591