۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

راه اندازی صندوق تامین مالی خرد روستایی در 10هزار روستا با همکاری پست بانک

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر محمود واعظی، در مراسم امضای این تفاهم نامه با سید عباس پورهاشمی رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: توجه ویژه به مناطق محروم و روستاها یکی از اصلی ترین سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات بوده که بر همین اساس در تلاش هستیم در حوزه های مختلف بتوانیم در خدمت روستاییان باشیم.
وی با بیان این که خدمت به روستاییان جز افتخارات این دولت است، تصریح کرد: ما برنامه های مختلفی برای خدمت به روستاییان و مردم مناطق محروم و مرز نشین داریم که یکی از این خدمت ها ایجاد صندوق تامین مالی خرد روستایی در ده هزار روستای کشور بوده که سازو کار آن در پست بانک انجام گرفته و با حمایت بانک مرکزی مقرر شد صندوق های پرداخت وام را به منظور ایجاد اشتغال، رفع نیازهای مالی روستاییان در بخش کشاورزی و تسهیل مشکلات مالی روستاییان ایجاد کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این حرکت را ابتکار خوبی عنوان کرد که می تواند بسیاری از دغدغه های زندگی روستاییان را برطرف کند.
واعظی افزود: اعتقاد داریم که با حمایت روستاییان می توانیم صنایع کوچک را در روستاها دایر کرده و چنین اقداماتی میتواند در ایجاد کسب و کار در روستاها مفید باشد.
در ادامه این مراسم سید عباس هاشمی رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهارداشت: با حمایت پست بانک برای ایجاد ده هزار صندوق تامین مالی خرد روستایی اقدامات لازم صورت گرفته و کار اجرایی آن نیز توسط این بانک صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر این موضوع که این صندوق تا 80 درصد می تواند در روستاها با عث رونق کسب و کار و اشتغال زایی شود تصریح کرد: از آن جایی که پست بانک در روستاهای کشور حضور پررنگی داشته می توانیم برخی خدمات بیمه روستاییان مانند بیمه حوادث را از طریق این بانک ارائه دهیم.
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه کشور توسعه مناطق روستایی و کشاورزی در سطح کشور از مهمترین مسوولیت های مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بوده که انعقاد این تفاهم نامه در این راستا می تواند بسیار موثر باشد.
براساس این گزارش تمامی عملیات بانکی این صندوق اعم از افتتاح حساب و اعطای وام و انواع تسهیلات در زمینه های مختلف توسط دفاتر خدمات بانکی پست بانک در روستاها انجام می گیرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

31171