۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

اولین نانوربات تشخیص و درمان سرطان تولید شد

به گزارش ICTPRESS ، یک گروه تحقیقاتی ازدانشگاه ملی چونام از یک باکتری که از نظر ژنتیکی تغییر یافته برای تشخیص مواد منحصر به فرد و یا پروتئینهایی چون ﻓﺎﻛﺘﻮﺭ ﺭﺷـﺪ ﺍﻧﺪﻭﺗﻠﻴﺎﻝ ﻋﺮﻭقی که هنگام وجود سلولهای سرطانی به میزان وافر تولید می شوند استفاده کرده اند.
این باکتری وارد یک دستگاه رباتی شده که اندازه آن 3 میکرومتر است و به صورت اتوماتیک وقتی به یک سلول سرطانی می رسد، داروهای ضد سرطان را اسپری می کند.
وزرات علوم کره جنوبی طی بیانیه ای اعلام کرد: این تحقیق ارائه کننده یک الگوی جدید از غلبه بر محدودیتهای قبلی برای تشخیص و درمان سرطان با یک نانوربات است که می تواند به صورت فعالانه حرکت کرده و حتی داروهای ضد سرطان را به سلولهای سرطانی منتقل کند.
براساس این بیانیه، این اولین نانو ربات دنیا برای یک درمان پزشکی فعال است.
آزمایشهای صورت گرفته در آزمایشگاه نشان می دهد که این نانوربات می تواند تنها توده های سرطانی چون سرطان سینه یا سرطان کلون را تشخیص دهد اما سازندگان آن اعتقاد دارد که پیشرفتهای آینده موجب خواهد شد که این نانوربات انواع مختلف سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان کنند.
این فناوری جدید و نانوربات که نام آن باکتریوبات گذاشته شده است در چندین کشور از جمله ایالات متحده، ژاپن و تمام کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان یک اختراع جدید ثبت شده است.
محققان کره جنوبی نتایج این تحقیق را با عنوان الگوی جدید برای روش شناسی درمان و تشخیص تومور در آخرین شماره مجله " گزارشات علمی" منتشر کرده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

67537