۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

شبکه‌ مشارکت محققان در تصمیم گیری‌ها راه اندازی مي شود

به گزارش ICTPRESS ، دکتر وحید احمدی در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها،مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری با تاکید بر مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید و محققان در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در امور پژوهشی افزود: وزارت علوم در نظر دارد تا در تصمیم گیری‌های حوزه‌های پژوهش و فناوری با مشارکت اساتید، دانشگاه‌ها و محققان کشور مشارکت داشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با انتقاد از محققانی که اوقات خود را صرفا در آزمایشگاه‌ها سپری می‌کنند، اظهار داشت: به منظور مشارکت همه فعالان حوزه پژوهش و فناوری قرار است شبکه‌ای را راه اندازی کنیم تا هر استاد، محقق و پژوهشگری که انتقاد، پیشنهاد و نظری را در این حوزه دارد در این شبکه وارد کند.
وی ادامه داد: در این راستا از معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها درخواست شد تا نسبت به راه اندازی این شبکه اقدام کند و همزمان نیز در وزارت علوم با ایجاد شبکه سراسری از نظرات فعالان این عرصه مطلع خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه این نظرات پایش و پردازش خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این شبکه این است که با اتکا به عقل جمعی در سیاستگذاری‌های خود از نظر محققان نیز استفاده شود و محققان احساس کنند که سهمی در تصمیم گیری‌ها دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

32449