۱۴۰۳ سه شنبه ۰۸ خرداد

هواپیمای تایتانیک طراحی شد

به گزارش ICTPRESS، این هواپیمای غول آسا در سه طبقه ساخته می شود و امکان جابجایی 755 مسافر را دارد.
"اسکار وینالز" طراح "نهنگ هوایی" می گوید درصورت بروز هر گونه حادثه در زمان فرود، هواپیما به چند قسمت تقسیم می شود.
این هواپیمای غول پیکر که نهنگ هوایی نام دارد هواپیمای مفهومی است که از هواپیمای ایرباس A380 بزرگ تر خواهد بود، ظاهری شبیه فضاپیما دارد و دارای بالهای خود ترمیم شونده است.
دراین هواپیما، مسافران به سه گروه تقسیم می شوند که هر یک درگاه  ورود خاص خود را خواهند داشت؛ در واقع این هواپیما نمونه امروزی از کشتی مسافربری تایتانیک خواهد بود که در آن مسافران از طبقه های مختلف جامعه، در طبقات مختلف مستقر خواهند شد.
در این هواپیما هر مسافر پنجره های واقعیت مجازی خواهد داشت تا در طول سفرهای طولانی سرگرم شود.
موتورهای کج این هواپیما امکان بلند شدن نقطه ای را برای آن فراهم می کند و بر اساس برنامه، اگر دچار سانحه شود بخش مسافران از بالها جدا می شود تا خسارت های جانی حادثه به کمترین میزان برسد.
این هواپیما، فناوری را با ظرفیت بسیار بالای حمل 755 مسافر سازگار می کند و از این رو این پروازها  را برای شرکت های مسافربری از نظر اقتصادی به صرفه می سازد.
طول بال نهنگ دریایی 88 متر خواهد بود که به این ترتیب ایرباس ای 380 با 80 متر طول بال و بوئینگ 747 که 64 متر طول بال دارد را پشت سر می گذارد.
این سه طبقه به ترتیب "طبقه گردشگر" معادل مسافران عادی ، " طبقه گردشگر با دید آسمان" معادل بیزینس کلاس و طبقه اول یا همان فرست کلاس است که دارای دید آسمان و بسیار لوکس و شیک است.
مشخص نیست چگونه مسافران دید آسمان را خواهند داشت این در حالی است که اندازه این هواپیما احتمال داشتن پنجره های بزرگ تری نسبت به پنجره های کنار صندلی هواپیماهای کنونی را دارد.
مسافران طبقه عادی از پنجره بی بهره نیستند و دید آنها به بیرون از طریق پنجره های مجازی مسیر می شود از این رو مسافران می توانند هر چه را که بخواهند ببیند.
وینالز که اهل بارسلون است می گوید احتمالا نهنگ دریایی از مواد پیشرفته جدید حاصل از سرامیک یا فیبر کامپوزیت ساخته خواهد شد.
این هواپیما دارای بالهای فعال پیشرفته ای خواهد بود که با سیستم نیرومحرکه ترکیبی توربو- الکتریک کار می کند که اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به سیستم های کنونی خواهد داشت.
نهنگ دریایی دارای یک بدنه دوگانه خواهد بود یعنی می تواند مسافت طولانی تری را بدون سوخت گیری مجدد طی کند و سلول های خورشیدی میکرویی روی بالهای خود خواهد داشت که امکان تولید سوخت از انرژی خورشیدی را برای آن فراهم می آورد.
به گفته این طراح اسپانیایی این موتورها می توانند در زاویه 45 درجه قرار بگیرند این به آن معناست که این هواپیما می تواند بر روی باند فرودهای باریک در هر جایی از دنیا فرود بیاید.

نظرات : 0

ثبت نظر

16878