۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

گزارش مهندس خلیلی از فعالیت های مربوط به پروژه مخابراتی پرند

به گزارش ICTPRESS، مهندس خلیلی با بیان این که  مزیت  شهر جدید پرند به وجود 120 هزار واحد مسکن مهر است که در فازهای 3 ، 4 ،‌5 و 6 کاملا این ظرفیت را به خود اختصاص داده است، به  بهره‌برداری از تلفن خطوط ثابت در فازهای صفر ،‌1 و 2 که غیر از مسکن مهر بوده در حال انجام است اشاره کرد و در این باره گفت: این پروژه مختص مسکن مهر بوده و بالغ بر 500 دستگاه فیزیکی و سخت‌افزاری در راستای این طرح اختصاص داده شده که در نهایت این پروژه به 140 هزار پورت تلفنی و 45 هزار خط اینترنت پرسرعت‌ می‌رسد.
مهندس خلیلی از انجام  کارهای مخابراتی واحدهای مسکونی پروژه کوزو در فاز 5  خبر داد و تصریح کرد: دایره خطوط ثابت این منطقه از امروز شروع می‌شود و خطوط اینترنت پرسرعت نیز از هفته‌های آتی به انجام خواهد رسید.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت افزود: کارهای مربوط به پروژه مپسا نیز به اتمام رسیده و تجهیزات مربوط به آن و همچنین شمال فاز 4 نصب شده و از منظر مخابراتی 90 درصد پیش رفته که در مرحله راه اندازی است .
وی با اشاره به معماری فنی به کار رفته در این پروژه‌ها خاطر نشان کرد: کلیه لایه‌های نصب مخابراتی یا NGN در اینجا ( شهر جدید پرند ) دیده شده و در مرحله پیاده سازی قرار گرفته که یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا به شمار می‌رود.
خلیلی با اشاره به خطوط فیبر نوری گفت: سعی کرده‌ایم که در این پروژه فیبر نوری را تا نزدیکترین نقطه مشترکان و در قالب استانداردهای FTTD و FTTC که ظرفیت لایه انتقال را به صورت چشم‌گیری می‌افزاید، قرار دهیم.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت افزود: در این معماری از سافت سوئیچ استفاده شده که قابلیت توسعه به AMS را دارد و در دو نقطه از این مرکز مخابراتی واقع شده است.
وی خاطر نشان کرد: ویژگی بزرگ این پروژه الگو گرفتن از استاندارد GPON است و در راستای بهره‌برداری از 140 هزار پرت تلفنی یک رک OLT و یک رک با ظرفیت دو رویتر دیده شده که قابلیت حمل کل ترافیک را دارا هستند و مابقی تجهیزاتی که 15 دستگاه عنوان شد مربوط به تجهیزات لایه انتقال به سمت کاربران نهایی و ساختمان‌های این پروژه است.
خلیلی در ادامه گفت: در راستای اجرای این پروژه 61 کیلومتر کانال سازی،‌74 کیلومتر حفاری، 53 کیلومتر کاشت فیبر خاکی ، 23 کیلومتر کاشت فیبر کانالی، و 75 کیلومتر کاشت ابل خاکی صورت گرفته است.
وی همچنین درباره سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه اذعان کرد: این پروژه از ابتدای سال 90 شروع شده و با توجه به اینکه اواخر سال 92 هستیم نزدیک به سه سال است که ادامه دارد و در بخش اکتیو 10 میلیارد تومان ، در بخش IP بالغ بر 2 میلیارد ، در بخش کنترل سوئیچ 4 میلیارد و دسترسی پاسسیو 11 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که برای تکمیل مابقی فازها نیز 15 میلیارد تومان نیاز است.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت گفت: مجموع سرمایه گذاری‌های این پروژه 42 میلیارد تومان خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

84323