۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

پرتوهای فراصوت برای تشخيص گرفتگی رگهای قلب تولید شد

به گزارش ICTPRESS ، فاطمه اصغری مجری طرح پرتوهای فراصوت را به دلیل غیر یونیزان بودن، برای بدن بی ضرر ذکر کرد و گفت: روش پیشنهادی در صورت امکان تبديل شدن به دستگاه، درمقايسه با ديگر روش‌های تشخيص گرفتگی عروق قلبی، آسیب کمتری به بیمار خواهد زد.
وی دلیل این امر را غیر تهاجمی بودن این روش پیشنهادی در مقايسه با روش‌های رایج دانست و افزود: هدف اصلی اين روش تشخيص و تمايز گرفتگی‌ها در رگ کرونر عمقی قلب است.
اصغری ادامه داد: اين شبيه سازی، الگویی را برای بررسی وجود یا فقدان گرفتگی در رگ ارائه می‌دهد که با مقایسه الگوی رگ سالم می‌توان به وجود گرفتگی در رگ پی برد.
مجری طرح یادآور شد: امواج فراصوت با افزايش عمق تضعيف شده و مانع از آن می‌شد که بتوان از عروق عمقي تصوير تهيه کرد از اين رو بررسي امکان شبيه سازی ترانسديوسری که بتواند پاسخ‌هايي را از لايه‌های عمقی عروق کرونر به دست بياورد، به عنوان هدف اين پژوهش در نظر گرفته شد.
به گفته وی هم اکنون برای تشخيص گرفتگی عروق کرونر قلبي از آنژيوگرافی که نيازمند وارد کردن ابزار لازم و تزريق ماده حاجب در رگ‌ها است يا سيتي آنژيو با داشتن پرتوهای يونساز استفاده می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

12812