۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

۵۵ درصد مکالمه خارجی از مسیر سنتی و باقی از طریق VoIP است

به گزارش ICTPRESS، حسین معدنی پور اظهار داشت: ارتباط بین‌الملل ایران با تمامی کشورهای دنیا به غیر از رژیم اشغالگر قدس شامل 233 مقصد بین المللی و با استفاده از پیش شماره دو صفر برقرار می‌شود .
*برقراری ارتباطات مخابراتی دنیا از طریق 70 کریر بین‌المللی
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تمامی ارتباطات مخابراتی از طریق 70 شرکت بین‌المللی (کریر ) TDM و VoIP بین‌المللی برقرار می‌شود.
وی توضیح داد: 16 شرکت از این 70 شرکت، صرفا ترانزیت ترافیک را انجام می‌دهند و سایر اپراتور ها ترافیک مستقیم کشورهای خود را حمل می‌کنند.
* ماهیانه 80 میلیون دقیقه مکالمه از ایران خارج و 120 میلیون دقیقه ترافیک وارد می‌شود
معدنی پور افزود: ماهیانه در حدود 80 میلیون دقیقه ترافیک تلفنی از ایران به خارج ارسال می‌شود و در حدود 120 میلیون دقیقه ترافیک نیز از خارج ایران وارد کشور می‌شود و مجموعا به طور متوسط 200 میلیون دقیقه ترافیک بین‌الملل در ماه، از مسیرهای مجاز کشور که همان درگاه‌های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت است، مبادله می‌شود.
* بیشترین ارتباط ایران با افغانستان و امریکا است
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: پر ترافیک‌ترین کشورها در تبادل ارتباطات تلفنی با ایران در منطقه، کشورهای همسایه شامل افغانستان، عراق، امارات، ارمنستان، پاکستان، عربستان، ترکیه و آذربایجان هستند و در خارج از منطقه نیز کشور‌های امریکا، کانادا، انگلیس و آلمان دارای بیشترین ترافیک با ایران هستند .
*15 درصد ترافیک صادره از مسیر غیر از دو صفر است
وی توضیح داد: همچنین حدود 15 درصد ترافیک صادره بین‌الملل به خارج از ایران نیز با پیش‌شماره‌هایی غیر از دو صفر (عمدتا 020) و از طریق بستر زیرساخت ارسال می‌شود.
*55 درصد مکالمات خارجی از مسیر TDM و 45 درصد از مسیر VoIP است
معدنی پور تصریح کرد: 55 درصد ارتباطات مخابرات بین‌الملل از طریق سیستم‌های مداری و 45 درصد دیگر از طریق سیستم‌های بسته‌ای ( VoIP) برقرار می‌شود.
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت، درگاه‌های ارتباطات تلفنی بین‌الملل کشور را در چندین مسیر و به گونه‌ای توزیع و توسعه داده که در نهایت ترافیک تلفنی ایران با کیفیتی مناسب و مطلوب برای هموطنان برقرار شود تا در نهایت ارتباطی پایدار، راحت و با کیفیت مطلوب را در ارتباطات بین‌المللی داشته باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

68981