۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

تاثیر اجرای توافقات ژنو در بازار کامپیوتر و موبایل

به گزارش ICTPRESS به نقل از مهر، بازار لوازم دیجیتالی طی هفته اخیر بدون تغییر قیمت سپری شد و فعالان و فروشندگان این بازار از ثبات حاکم بر قیمت کالاهای کامپیوتری، تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری خبر می دهند.
فعالان بازار کامپیوتر اعلام کردند که اواسط هفته جاری و با اجرای مفاد توافقات ژنو و در پی ثبات نسبی نرخ ارز، برخی قطعات کامپیوتری با کاهش حداقلی قیمت مواجه شدند اما در مجموع نرخ این قطعات به ثبات نسبی رسیده و فروشندگان با خیال آسوده نسبت به فروش اقدام می کنند و خریداران نیز براساس نیاز و بدون شتابزدگی خرید می کنند.
در همین حال ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه با بیان اینکه بعد از اتفاقات سیاسی صورت گرفته در هفته اخیر، آرامش به بازار کالاهای دیجیتالی بازگشت ادامه داد: بازار موبایل و لوازم صوتی تصویری با ثتبیت نرخ ارز روزهای آرامی را پشت سر می گذارد.
وی با بیان اینکه واردکنندگان لوازم دیجیتال اقدام به واردات بدون تردید در تغییر قیمت می کنند، افزود: فروشندگان به اندازه نیاز بازار، کالا خریداری می کنند و مصرف کنندگان نهایی نیز شتابی در خرید ندارند و نگران افزایش قیمتها نیستند.
درستی با تاکید بر جو آرام ایجاد شده در بازار کالاهای دیجیتالی تصریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در تلاش برای آسیب شناسی این بازار و برطرف کردن معایب و تقویت محاسن است.
نماینده وزیر صنعت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به تغییرات و جو حاکم در یک دهه اخیر در بازار لوازم دیجیتال گفت: این بازار به دلیل ارتباط مستقیم با تمامی خانوار ایرانی، متاثر از جو سیاسی و اقتصادی کشور است که با حمایت مسئولان و تصمیم گیری مناسب، می توان شاهد برآورده شدن نیاز مصرف کننده بدون دغدغه باشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

82709