۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

احقاق حقوق شهروندی در حوزه ICT یکی از دغدغه های وزارت ارتباطات است

به گزارش ICTPRESS ، محمود واعظی یکی از دغدغه های خود را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احقاق حقوق شهروندی در این حوزه، عنوان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روز چهارشنبه جلسه ای با سازمان تنظیم مقررات در خصوص طرحی داشتم که با 8 دستگاه حاکمیتی، اجرایی و نظارتی متعهد به پیگیری شکایات مردم هستند.
وی ادامه داد: این 8 دستگاه عبارتند از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.
واعظی اظهار داشت: در این جلسه، گزارشی از روند انجام کار در پیگیری شکایات ارائه شد؛ اینکه بعد از ثبت شکایات در سامانه، موضوع شکایت از طریق کارتابل الکترونیکی ارجاعات و پیگیری شکایات پیگیری می شود؛ در نهایت بررسی می شود که چه تعداد شکایت ثبت شده و چه تعداد شکایت بعد از بررسی و پیگیری محقق تشخیص داده شده و مشکل آنها حل شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اعلام حمایت از طرح ملی نظارت بر بازار ICT کشور، اظهار امیدواری کرد: با تکمیل حلقه ارجاع شکایت به اپراتورها و شرکت ها، از طریق وصل شدن سیستم خدمات مشتریان به یکدیگر و پشتیبانی و فعالیت تمام سازمان های یاد شده بتوانیم نخست حقوق شهروندی در حوزه ICT را به مردم بیشتر اطلاع رسانی کنیم و ثانیاٌ با حمایت از حقوق مردم، شاهد کاهش تخلفات و جرایم در این بخش باشیم و خدمات ارائه شده به مردم با کیفیت مناسب و مطابق با مقررات و مفاد پروانه ها باشد.
وی تاکید کرد: در صدد هستیم که سامانه 195 که مربوط به دریافت شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است را نیز به این سامانه و سامانه اپراتورها و شرکت های خدمات رسان متصل کنیم تا زمان پاسخگویی کوتاهتر شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

37757