۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۳ خرداد

عضو شورای راهبردی مرکز پیشرفته شریف بررسی کرد: آمادگی كشور براي پياده سازي رايانش ابري

به گزارش ICTPRESS ستاد اطلاع رساني رويداد جامع رايانش ابري، عضو شورای راهبردی مرکز تحقیقات پیشرفته ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: توسعه و ظهور فناوريهاي نوين ايجاد انگيزه كرده ولي اينكه در كجاي اقتصاد آثار خود را باقي مي گذارد موضوعي بسيار مهم محسوب مي شود كه متاسفانه قابل رويت نيست.
دکتر محمدرضا نظری با اشاره به منظرهاي رايانش ابري گفت: مطالعه وضعيت موجود كشور از ديدگاه رايانش، ضرورت اهميت رايانش ابري از منظر اسناد تاثيرگذاري ملي و بررسي اهميت رايانش ابري از منظر اقتصاد و فناوري از دیگر موضوعات مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد نگاه مان را به فناوري تغيير داده و آن  را بومي كنيم اظهار كرد: امكان سنجي ايجاد  بستر رايانش ابري در كشور از منظر تجاري از دیگر موارد مهم محسوب می شود.
نظری همچنین با بيان اينكه فناوري تغييرات زيادي را به دنبال دارد به نياز بالقوه رايانشي كشور براي پذيرش سرويس هاي ابري و يكپارچه سازي فضاي ذخيره سازي اطلاعات و ممانعت از نگهداري اطلاعات تكراري با استفاده از سرويسهاي ابري تاكيد كرد.
وي در عين حال تاكيد كرد كه پلتفرم و محل تحول خدمات رايانشي، مراكز داده است.
نظري در بخشي از سخنان خود به نقاط ضعف كشور براي پياده سازي رايانش ابري اشاره كرد و گفت: اگر نتوانيم خدمات حوزه رايانشي را در دسترس و سهل كنيم هيچ وقت نمي توانيم در مخاطب خود انگيزه ايجاد كنيم بنابراين در حوزه تامين بايد خودمان را ارتقا دهيم.

نظرات : 0

ثبت نظر

91216