۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

طراحی کفش ورزشی با استفاده از پرینتر سه بعدی در خانه

به گزارش ICTPRESS، این طرح سه بعدی با نام filaflex به وسیله یک شرکت اسپانیایی ارائه شده است.
این کفش ها، دومین تلاش این شرکت برای ساخت کفش سه بعدی بود و در نخستین تلاش کفش به دست آمده زیاد کاربردی نداشت .
همچنین طرح جدید راحت تر از طرح اولی است و می توان میزان نرمی و اندازه دقیق آن را در برنامه ای به چاپگر سه بعدی ارائه کرد.
چاپگرهای سه بعدی وسیله ای هستند که با استفاده از آنها می توان از عکس هایی که در رایانه موجود است ، نمونه سه بعدی واقعی طراحی و تولید کرد.
تکنولوژی استفاده شده در پرینترهای سه بعدی جدید این امکان را به استفاده کنندگان می دهد که از ماده های کامپوزیتی در طراحی های خود برای چاپ به صورت سه بعدی استفاده کنند.
در چاپگرهای سه بعدی جدید افزونه ای به نام کانکس آبجکت به پرینترهای سه بعدی اضافه شده است که دقت چاپ را در پرینترها افزایش می دهد و باعث واقعی تر شدن چاپ تصویر می شوند.
امروزه مدلسازی سه بعدی در رشته های گوناگونی همچون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، روباتیک، صنایع هوافضا و دیگر رشته ها بسیار رایج است.
این مدلسازی ها تا پیش از این به شکل تصاویر دو بعدی روی صفحه های نمایشگر یا روی کاغذ ارائه می شدند تا افراد با دیدن آنها درکی از آنچه طراحان در ذهنشان دارند ، به دست آورند.
ولی امروزه این چاپگرها به کاربران اجازه می دهد که در زمینه های مختلف صنایع وارد عمل شوند و وسایل مورد نیاز خود را به شکل سه بعدی طراحی کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

50133