۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

دستاورد جدید برای تولید قلب چاپ سه‌بعدی قابل پیوند انسان

به گزارش ICTPRESS ، گوش، بینی، نای و دریچه قلب از جمله اندام بدن هستند که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شوند، اما محققان موسسه نوآوری قلب و عروق در لوئیزویل در حال تلاش برای تولید قلب کامل انسان با استفاده از این فناوری نوین هستند.
هدف نهایی محققان در این پروژه بلندپروازانه، تولید قلب کامل و قابل پیوند برای بیماران نیازمند پیوند با استفاده از سلول‌های بدن خود بیمار است.
به گفته "استورات ویلیامز" زیست‌شناس سلولی دانشگاه لوئیزویل، در نخستین گام و با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی، دریچه‌های قلب و عروق کوچک خونی با استفاده از سلول‌های گرفته شده از چربی بدن تولید شدند.
محققان با موفقیت عملکرد عروق خونی چاپ سه‌بعدی را بر روی موش و سایر حیوانات کوچک مورد آزمایش قرار داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، سه تا پنج سال آینده شرایط چاپ و مونتاژ تمامی بخش‌های مختلف قلب فراهم شود.
محصول نهایی قلب bioficial نامیده می‌شود که ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی است.
قلب ساخته شده از سلول‌های بدن خود بیمار، نیاز به مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی و خطر رد عضو اهدایی را از بین می‌برد؛ همچنین با این روش می‌توان قلب مناسب سینه کوچک کودکان تولید کرد.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل تولید قلب کامل و پیوند زدن به بدن حیوانات، می‌توان امیدوار بود که تا ده سال آینده قلب چاپ ‌سه‌بعدی آماده پیوند زدن به انسان خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

72585