۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

ثبت رکورد جدید حضور در فضا توسط فضاپیمای اسرارآمیز آمریکا

به گزارش ICTPRESS، این پرواز سومین ماموریت مخفیانه X-37B است و در یازدهم دسامبر 2012 بر روی یک موشک اطلس پنج در کیپ کارناوال به فضا پرتاب شد.
اطلاعات کمی در مورد این فضاپیما در دست است، اما بر اساس همین میزان کم، با وجود اینکه توسط موشک به مدار منتقل شده اما به شکل پرواز بی‌موتور در زمین فرود آمده است.
اولین پرواز مداری این ماموریت موسوم به USA-212 در 22 آوریل 2010 رخ داد.
ماموریت دوم X-37 در پنجم مارس 2011 پرتاب شد و در 16 ژوئن 2012 به زمین بازگشت اما تاکنون رکورد طولانی‌ترین ماموریت X-37B حدود469 روز بوده که توسط دورمین ماموریت پرتاب شده در سال 2011، ثبت شده است.
شکل دقیق و قابلیتهای سخت‌افزاری آنبرد این فضاپیما مخفی مانده و برخی تحلیل‌گران بر این باورند که قرار است از آن برای پشتیبانی از سربازان آمریکایی در مناطق جنگی مختلف در اطراف جهان استفاده شود.
البته یکی از بزرگترین ویژگیهای این فضاپیما، قابلیت پایداری آن در فضا برای مدت زمان طولانی است.
در آستانه اولین پرتاب X-37B مقامات اعلام کردند که این فضاپیما آزمایشاتی از جمله انتقال حسگرهای ماهواره، زیرسیستمها، قطعات و فناوری مرتبط در فضا انجام خواهد داد.
شایعاتی وجود دارد که این فضاپیما برای جاسوسی در مورد تیانگونگ، ایستگاه فضایی جدید چین در مدار باقی مانده است. با این حال تحلیلگران اظهار کرده‌اند که این نظارت، ماهرانه بوده چرا که فضاپیماها با سرعت هزاران متر در ثانیه از کنار یکدیگر عبور کرده‌اند.
در مه 2011، منجمان در کشورهای کره شمالی، عراق، ایران، پاکستان و افغانستان توانستند الگوی مداری اولین فضاپیمای X-37B را شناسایی کنند که سوءظنها در مورد استفاده از آن برای جاسوسی را تشدید کرد.
سایر تحلیلگران صنعتی بر این گمانند که نیروی هوایی تنها از بهره‌وری شگفت‌انگیز سوخت X-37B استفاده کرده و آن را تا حد امکان در فضا نگه داشته تا هم اعتبار خود را نشان دهد و هم از آن در برابر کاهش بودجه محافظت کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

95407