۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

وزیر ICT: هم افزایی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی دولت را برای رسیدن به اهدافشان یاری می کند

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که شب گذشته به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: وظایف روابط عمومی ها اگرچه در ظاهر ساده به نظر می رسد اما در حقیقت روابط عمومی یک هنر و علمی ظریف است چرا که این علم با افکار عمومی که نمی تواند یکسان باشد، سر و کار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که دولت تدبیر و امید نیازمند یک کار منسجم و هماهنگ در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات است، تصریح کرد: دولت از فعالان و مدیران روابط عمومی ها در ارگانهای مختلف می خواهد که با یک هم پوشانی منسجم سایر ارگان ها و سازمان ها را برای رسیدن به اهدافشان حمایت کنند.
وی ادامه داد: انسجام و هماهنگی در روابط عمومی دستگاهها و سازمان های دولتی می تواند، دولت و نظام را در بخش اطلاع رسانی و هدایت سازنده افکار عمومی یاری کند.
واعظی در ادامه با بیان اینکه سیاست دولت این نیست که اندیشه خود را با دعوا و تبلیغات نهادینه کند، گفت: دولت به دنبال اجرایی کردن سیاست های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری است و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند همبستگی بخش های مختلف هستیم.
وی ضمن اشاره به ضرورت چابک سازی حوزه های اطلاع رسانی دولت، تاکید کرد: باید سیاست های اطلاع رسانی دولت در هنگام بروز مسائل مختلف مشخص شود تا بتوان در موارد پیش آمده با اطلاع رسانی صحیح و به موقع هم رسانه ها و هم مردم را در جریان برنامه های دولت قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان این که دنیا به سرعت در حال تغییر است و اعتقاد دارم این سرعت مرهون پیشرفت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: این سرعت به گونه ای در حال افزایش است که تا سال 2020 نزدیک به 50 میلیارد انسان و ابزار بتوانند از طریق اینترنت کارهای عملیاتی انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با پیوست فرهنگی همراه شود، اظهار داشت: امروز 90 در صد کاربری ها در داخل کشور از اینترنت به نحو مطلوب و مفید بوده اما باید توسعه ICT در کشور را به گونه ای دنبال کنیم که حداقل آسیب ها را داشته باشد.
وی در ادامه افزود: بر اساس سیاست ها و اولویت هایی که در دولت دنبال می شود، امیدواریم بتوانیم با رفع مشکلات اینترنت ظرف دو سال آینده پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.
واعظی همچنین در خصوص پیشنهاد جداسازی روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن موافقت ضمنی از این پیشنهاد گفت: این موضوع بهتر است در شورای اطلاع رسانی دولت مطرح شده و تصمیم نهایی اتخاذ شود.
وی در ادامه این جلسه در خصوص وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیشبرد اهداف نظام، به ثبت نام گسترده از متقاضیان دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: با امکاناتی که این وزارتخانه فراهم کرد، توانستیم این مرحله را با موفقیت سپری کنیم به طوری که شاهد بودیم در یک ساعت 500 هزار متقاضی دریافت یارانه بدون مشکل ثبت نام خود را انجام دادند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: تمام امکانات و خدماتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار دارد در راستای سیاست های نظام و همبستگی هر چه بیشتر ارگان های دولتی صرف می شود و ما آمادگی داریم تا با فراهم سازی زیر ساختها، مشکلات روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی را در بخش فناروی اطلاعات رفع کنیم.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

12727