۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار

به گزارش ICTPRESS ، پس از تشکیل این اتحادیه ، نخستین آیین نامه بین المللی تلفن در سال 1885 در کنفرانس "بل" و اولین آیین نامه بین المللی بی سیم در سال 1906 در کنفرانس با حضور 27 کشور جهان به تصویب رسید.
در سال 1914 به منظور بررسی مسایل مربوط به تلفن ، برگزاری یک کنفرانس جهانی و در سال 1925 برای رسیدگی به مسایل تلگراف کمیته ای شکل گرفت.
" اتحادیه تلگراف " در سال 1922 در کنفرانس مادرید به " اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (ITU) " تغییر نام یافت. این اتحادیه در سال 1947 " دفتر بین المللی ثبت فرکانس ها " را تأسیس کرد و به عنوان یک واحد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد شناخته شد.
به دنبال تشکیل " اجلاس سران جامعه اطلاعات " مجمع عمومی سازمان ملل متحد  با تصویب قطع نامه ای ،  روز 17 ماه مه را به عنوان " روز جهانی جامعه اطلاعاتی " تعیین کرد.
نهایتا" در همایش سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات که در ماه نوامبر 2006 در آنتالیای ترکیه تشکیل شد ، اعضاء تصمیم گرفتند از این پس مناسبت روز 17 مه با عنوان " روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی " برگزار شود.
اتحادیه جهانی مخابرات در حال حاضر بیش از 190 عضو دارد و از مهم ترین وظایف این اتحادیه می توان به تنظیم مقررات و برنامه ریزی برای مخابرات جهان ، ایجاد هماهنگی و انتشار اطلاعات لازم برای برنامه ریزی و استفاده از خدمات مخابراتی و تهیه و تنظیم اصول و مقررات بین المللی حاکم بر موارد استفاده زمینی و فضایی از طیف فرکانس، در جهت تسهیل تدوین قوانین داخلی کشورها نام برد.
علاوه بر این ، هر سال اتحادیه ی جهانی مخابرات شعاری را برای این روز در نظر می گیرد که در واقع رهنمودی به کشورهای عضو اتحادیه است تا در طول سال به اجرای آن بپردازند. شعار روز جهانی امسال (2014) که توسط دکتر حمدون توره قرائت می شود " ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار " است و بدیهی است که برنامه ریزی و سرمایه گذاری های این اتحادیه طی سال جاری عموماً به تحقق این شعار معطوف است.
وضع شبکه مخابراتی کشور :
ایران 144 سال پیش یعنی در سال 1869 ، چهار سال پس از شکل گیری اتحادیه تلگراف به عضویت رسمی آن درآمد و همواره  با رعایت قوانین و مقررات مترتب بر این حوزه و شرکت در مجامع و گردهماییهای بین المللی ITU  و همچنین  لحاظ نمودن  شعار روز جهانی مخابرات در برنامه ها و استراتژی های  سالیانه، وفاداری خویش را به عنوان یکی از اعضای فعال این اتحادیه مهم جهانی اثبات كرده است.  
شرکت مخابرات ایران پنج سال پس از خصوصی سازی با مجموعه ای شامل شرکت ارتباطات سیار، شرکت ارتباطات ثابت، شرکت های مخابرات استانی، شرکت سامان سازه غدیر و شرکت های زیرمجموعه شرکت ارتباطات سیار؛ به عنوان اپراتور غالب در عرصه فناوری و ارتباطات، توانسته است همگام با روند صنعت براي ارائه خدمات نو و رضایت مشتریان گام برداشته و در سطح کشور پیشرو باشد بطوریکه در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایران، حائز رتبه 2 در بالاترین ارزش بازار و بالاترین ارزش افزوده شده است. هم چنین در بیشترین سودآوری موفق به کسب رتبه 3 و در بالاترین اشتغال زایی کسب رتبه 5 و در بالاترین رتبه فروش موفق به کسب رتبه 9 شده است.
 در حال حاضر این شرکت با بیش از 56 میلیون مشترک تلفن سیار و بیش از 28 میلیون مشترک تلفن ثابت موفق شده ضریب نفوذ تلفن سیار را به  86/73 درصد و ضریب نفوذ تلفن ثابت را به  91/36 درصد  در کشور برساند.  جذب مشترکین تلفن ثابت و سیار در شرکت مخابرات ایران طی سالهای اخیر از روند رو به رشد چشمگیری برخوردار بوده است  و با دارا بودن  قریب 99 درصد از مشترکان تلفن ثابت و 61 درصد از مشترکان تلفن همراه کشور ، این شرکت را در منطقه بی رقیب کرده است.
همچنین روند توسعه پورت پر سرعت نصب شده در سراسر کشور با شیبی تند و افزایشی رو به رو بوده است و این روند با توجه به شعار امسال اتحادیه و سیاست های کلان شرکت مطمئناً ادامه خواهد یافت.
استراتژی شرکت :
شرکت مخابرات ایران در راستای تأمین منافع و رضایت کلیه ذینفعان اعم از سهامداران و مشتریان و با تکیه بر مزیتهای نسبی خود به عنوان اپراتور برتر کشور در دو بخش ثابت و سیار، مأموریت خود را " ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع ICT و تأکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان " تعیین كرده است. در همین راستا این شرکت مصمم است تا با اجرای کامل برنامه راهبردی خود در یک بازه زمانی پنج ساله چشم انداز خود را به " بیشینه سازی هم افزایی بین ثابت و سیار برای تأمین منافع مردم " محقق كند و در ایــن راستا برنامه راهبردی شرکت بر هفت محور رشد و نوآوری مستمر ، ارایه بهترین خدمت به مشتریان، ارایه بهترین عملکرد در IT و شبکه ، سودآوری پایدار ، همگرایی ثابت و سیار ، چابک سازی سازمان و قرار دادن کارکنان در کانون توجه و حرکت شرکت متمرکز كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

17589