۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

پیام دکترحمدون توره دبیر کل ITU به چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

ارتباطات یکی از ارکان مهم در جامعه اطلاعاتی است. این یک اصل کلیدی برای دسترسی برابر و جهانی به اطلاعات و دانش است و مردم را قادر می سازد تا به خواسته های خود برسند و به اهداف توسعه‌ای خود دست پیدا کنند.
امسال روز جهانی ارتباطات وجامعه اطلاعاتی با یکصد و چهل نهمین سالروز تاسیس ITU در سال 1865 مقارن گردیده است. موجب مسرت است که ایران یک از قدیمی ترین اعضای ITU است که در سال 1869 به این اتحادیه پیوسته است.
تاریخ شایان توجه ITU مثالی است از نقش کلیدی آن در برقراری ارتباط در جهان با استفاده از پیشرفته‌ترین و جدیدترین ابزار ارتباطی در هر زمان، از عصر تلگراف تا عصر پهن باند موبایل و اینترنت که امروزه امکان تماس در هر زمان و هر مکان را با دوستان، خانواده‌ها، همکاران و حتی اشیاء فراهم ساخته است.
خانم‌ها آقایان
امروزه ارتباط پهن باند یک عنصر حیاتی برای حصول اطمینان از اینکه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی به گونه ای موثر در زمینه های بهداشت، آموزش، مدیریت جامعه، تجارت و بازرگانی
برای دستیابی به رشد پایدار اجتماعی– اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.
امسال، در روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطاتی تمرکز ما، بر زمینه" پهن باند برای توسعه پایدار" است.
امروز این شناخت به خوبی حاصل شده است که استفاده همگانی از فناوری های دیجیتال یک ابزار تحول آفرین برای دستیابی هر چه سریعتر به توسعه پایدار است. برای شناسایی کامل توانمندیهای بالقوه آن، ضروری است شبکه های پرسرعت راه اندازی شوند تا با هزینه کم دسترسی فراگیر نیز حاصل شود.
در این راستا، ITU همراه با کمیسیون پهن باند برای توسعه دیجیتال مؤکداَ خواهان راه‌اندازی پهن باند بعنوان ابزاری برای دسترسی به توسعه پایدار است.
ITU با تاکید بر پهن باند برای توسعه پایدار، بر اهداف دوگانه راه اندازی موبایل پهن باند در کنار تداوم ارائه سرویس های تلفن ثابت و مواجهه با چالش‌های جهانی عصر ما، مانند مبارزه با تغییرات آب و هوا تمرکز دارد. شبکه‌های پرسرعت ارتباطی پیشران توسعه پایدار، رشد اقتصادی، جامعه ای فراگیر و توازن محیطی است.
من از همکاران خود یعنی دولت‌ها، صنایع، دانشگاهیان و کارشناسان فنی و همه شما که در اینجا گردهم آمده‌اید می خواهم که شکاف‌های اصلی را در تحقیق و توسعه پهن باند، زیرساخت ها، و کاربردها و سرویس‌ها را شناسایی کرده، سپس اولویت‌ها برای سیاست‌گذاری در زمینه‌های تخصیص طیف فرکانس رادیویی برای پهن باند، دسترسی فراگیر و ساز و کارهای جدید مالی را مشخص کنید.
همچنین، فناوری های پیشرفته را برای ارائه خدمات پهن باند به مناطق روستایی، کشورهای کمتر توسعه یافته و کشور های در حال توسعه پیدا کنید.اطمینان دارم که ایران برای هر چه در توان دارد ارائه پهن باند و اتصال همه شهروندان انجام خواهد داد.
بیائید منابع خود را بر روی هم بگذاریم تا نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستیابی به توسعه پایدار بپرورانیم. این امر برای آینده‌ای بهتر برای همگان، ضروری است.

نظرات : 0

ثبت نظر

14272