۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

چمدان چرخانی كه نانولوله‌های کربنی تولید می‌کند

به گزارش ICTPRESS به نقل از مهر، میثاق قزللو مدیر فنی شرکت تولید کننده کوره چمدانی چرخان کوره چمدانی چرخان که به تولید نانو لوله های کربنی می پردازد متشکل از سه ناحیه در پارک علم و فناوری سمنان ساخته شد.
وی گفت: کوره چمدانی چرخان باقابلیت چرخندگی متناسب برای تولید مشتقات کربنی است و منجر به حذف گاز حامل در حین تولید نانو لوله ها ی کربنی می شود.
مجری این طرح در خصوص قابلیت چمدانی دستگاه نیز توضیح داد و گفت: چمدانی بودن دستگاه به این دلیل است که باعث خنک سازی سریع تیوب شده و فعالیت  در زمان کوتاه تری انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: دستگاه چمدانی چرخان مورد استفاده آزمایشگاههای نانو فیزیک، نانوشیمی و بیولوژی در رشته های شیمی و فیزیک و... براي سنتز یا رشد نانو لوله های کربنی صورت می گیرد.
قزللو گفت: نمونه خارجی این دستگاه با قیمت 150 هزار دلار عرضه می شده که با بومی سازی و عرضه آن در حدود 4هزار دلار صرفه جویی می شود.
وی افزود: دستگاه چمدانی چرخان که برای تولید نانو لوله های کربنی است به سفارش دانشگاه علم و صنعت در پارک فناوری سمنان توسط جمعی از اساتید عضو هیات علمی و فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود صورت گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

96875