۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

سایت همسفریاب راه اندازی شد

به گزارش ICTPRESS ، سایت همسفریاب توسط یک تيم كارآفرين ايراني براي رفع مشکلات ناشی از ترافیک شهری و جاده ای و کمک به رفاه حال شهروندان و در راستای کاهش آلودگی هوا راه اندازی شده است.
سايت همسفرياب به گونه ای طراحی شده است که سفرهاي بین شهری و درون شهري را پشتیبانی می کند، اطلاعات این سایت به گونه ای است که به عنوان مثال كسي كه محل سكونتش تهرانپارس است و محل كارش سيد خندان، مي تواند افرادي را كه در طول اين مسير در آن زمان قصد تردد دارند را با خود همسفر كند.
در مورد سفرهاي بين شهري نیز همچنين است؛ به عنوان مثال شخصی كه از اصفهان قصد سفر به تهران را دارد، اشخاصی كه از اصفهان و يا حتي شهرهاي بين راه مانند نطنز قصد رفتن به تهران و يا حتي شهرهاي بين راه مانند قم داشته باشند، را نیز می تواند همسفر كند.
كاهش ترافيك جاده اي، كاهش تردد ماشين هاي تك سرنشين،كاهش آلودگي هوا، كاهش مصرف سوخت، كاهش اصطحلاك وسائل نقليه، تقسيم شدن هزينه هاي سفر، تقسيم شدن هزينه هاي سوخت،  انتخاب همسفر بر اساس علائق، انتخاب راننده بر اساس نظر افراد و مسافران قبلي به راننده، افزايش لذت سفر و تنها نبودن در سفر هاي طولاني،كاهش خستگي هاي رانندگي در جاده، ايجاد شبكه اجتماعي قوي و كسب تجربه از همسفران؛ از مزاياي استفاده از سایت همسفرياب هستند.
بنابراين گزارش، سایت مشابه سایت همسفر یاب هم در اروپا و در سال های گذشته راه اندازی شده که سايت اروپائي نامبرده پس از گذشت 13 سال از راه اندازی، اعلام کرد که با استفاده شهروندان از این سایت توانسته است تاکنون 24 ميليون نفر مسافر را جابه جا کند، 630 هزار تن از انتشار كربن در هوا بکاهد، 90 هزار كيلومتر از ترافيك جاده اي كم و 750 ميليون يورو نیز توسط راننده ها درآمدزایی شده است.
علاقه مندان براي کسب اطلاعات بیشتر و عضويت به جهت بهره مندي از امكانات اين سايت می توانند به آدرس سایت همسفریاب به نشانی www.hamsafaryab.com مراجعه كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

42244