۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

فاز مطالعاتی طرح کلان سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مصوب شد

به گزارش ICTPRESS ، نشست طرح کلان مطالعه و طراحی سیستم های حمل و نقل هوشمند درون و برون‌شهری بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه در خصوص این جلسه گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح های شورای عالی عتف مطرح بوده و حدود یک‌ و نیم سال است که پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح از نظر مباحث زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا، روان سازی ترافیک، کاهش مدت زمان عبورها و کاهش تصادفات در مسیر درون و برون شهری که یک نیاز جدی برای کشور است، در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در اجرای این طرح در شرایط فعلی سازمان حمل و نقل جاده ای به نمایندگی از طرف وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداری ها به نمایندگی از وزارت کشور، سازمان پلیس راهور ناجا، سازمان کنترل ترافیک و شهرداری تهران حضور دارند و در کمیته های این طرح مشارکت می‌کنند.
رهایی تاکید کرد: جلسه امروز پنجمین جلسه کمیته راهبری طرح مذکور بود که در آن مطالعات فاز صفر طرح و برنامه کلان ادامه طرح مصوب شد و همچنین پیشنهاد بودجه ای سال 93 نیز ارائه شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: قرار شد هماهنگی های لازم با وزارت کشور و شهرداری کلان شهرها به عمل آید تا مباحث مربوط به ارزیابی فنی طرح کلان مزبور و در پشتیبانی اجرایی آن از نظر مالی وقفه‌ای ایجاد نشود.

نظرات : 0

ثبت نظر

12268